Afstuderen, voetbal, hitte etc - Reisverslag uit , van nienke14 - WaarBenJij.nu Afstuderen, voetbal, hitte etc - Reisverslag uit , van nienke14 - WaarBenJij.nu

Afstuderen, voetbal, hitte etc

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

29 Januari 2010 | ,

Hoi allemaal,

Tijd voor een up-date! Zoals jullie misschien doorhebben ben ik vanochtend niet aangekomen op Schiphol zoals gepland was. Ik heb mijn ticket omgezet tot 1 april, nee het is geen grapje. Nu heb ik nog even de tijd om te aan te kijken hoe het gaat met voetbal en me scriptie. Een ticket omzetten kost per keer $190 hadden ze me verteld, toch nog best veel geld. Ik heb daarom echt heel erg lang nagedacht over de datum. Gelijk naar juni of toch maar iets eerder? Of toch maar gewoon naar huis? Toen ik aankwam bij het kantoor en ik alles had geregeld vroeg ik hoe veel het was en pesos... de vrouw keek me een beetje raar aan en zei: nada mi niña, eerste keer is gratis! Wow, was ik even blij. Heb gelijk een lot voor de loterij gekocht maar die heb ik helaas niet gewonnen.

Dus.. ticket staat op 1 april,heb nog even de tijd om te kijken of alles goed gaat. Een afstudeeropdracht heb ik zo goed als zeker. Ik moet volgende week praten met de directeuren om de details te bespreken en dan moet de HES nog alles goedkeuren. Als alles goed gaat ga ik mijn scriptie schrijven voor een 5 sterren hotel in Santiago. Het is echt een heel mooi hotel, met iemand die de deur voor je open doet, zwembaden, sportschool etc. Hoop niet dat de HES lastig gaat doen omdat ik niet in Nederland me scriptie schrijf. Het komt bijna nooit voor dat een student geen vakken meer heeft en dus in het buitenland kan afstuderen, we zullen het wel merken.

Voetbal hoor ik jullie (en mezelf) denken....Nu gaat het allemaal beginnen. Volgende week dan echt op trainingskamp met het team van Everton, de kampioen van vorig jaar. Als het goed is gaan we twee weken op trainingskamp en daarna kijken of ik daar kan spelen of niet. Hoop dat ik het aankan, spelen veel meiden van het nationale elftal daar. Ik ben ook in gesprek met een ander team om te kijken of ik daar misschien kan spelen. Maar zoals alles in Chili gaat het per dag en moet je veel geduld hebben. Ik weet dus nog niks zeker, reken op niks.

De afgelopen weken veel heen en weer. Naar het stand, naar Valpariso, naar Talca en weer naar Santiago. Morgen ga ik naar de doping van het zoontje van me ex-huisgenootje. Weer een mooie gelegenheid om de Chileense cultuur te ontdekken.

Wat ik nog niet verteld had was over Oud en Nieuw omdat het eigenlijk helemaal niet leuk was. Een van me beste vrienden (Alvaro) had me uitgenodigd om bij hem thuis, bij zijn familie Oud en Nieuw te vieren. Het was echt heel erg gezellig. Lekker aan het eten, veel praten, lachen en om 12uur iedereen omhelzen, naar het vuurwerk kijken. Het was echt perfect, niet veel gedoe maar iedereen gelukkig. Rond 3 uur gingen we richting zijn huis (we hadden gegeten bij zijn oma) en zijn ouders zouden later ook richting huis gaan. Toen we aankwamen gingen we naar de buren om daar nog wat te drinken. Na een tijdje was Alvaro weg, ik had het niet zo door want ik was met andere mensen aan het praten. Bleek dat hij aan de overkant was, in zijn huis was omdat zijn vader een hartaanval had gehad. Toen ik aankwam lag zijn vader op de grond en waren ze hem aan het reanimeren. De ambulance was al gebeld maar het duurde echt heel erg lang! Ik probeerde nog een keer te bellen maar kreeg steeds voicemail! Toen ben ik maar bij buren gaan aankloppen (was natuurlijk overal feest) om te vragen of er een docter was. Toen de ambulance eindelijk aankwam hebben ze ook nog 45min gereanimeerd maar het was al te laat. Zo raar, ben je het ene moment samen aan het eten, praten . Hij had me zelfs nog een krantenknipsel gegeven over vrouwenvoetbal en zei dat ik hard moest trainen en dat ik me wilde zien spelen, en het volgende moment is hij gewoon dood. Heel raar.

De middag daarna was zijn vader opgebaard en kwam de hele buurt langs om afscheid te nemen. De dag daarna de begrafenis. Dus niet echt een goed begin van 2010.

Maar ik heb ook goed nieuws: FOTOS!!!!!
http://picasaweb.google.nl/nienkespeet14

Echt een beetje snel bij elkaar gezocht, een mix van van alles en nog wat, maar voor het idee.

Als ik meer nieuws heb, laat ik het natuurlijk weten. Nu hard gaan trainen!!!!

Groetjes,
Nienke

  • 29 Januari 2010 - 18:49

    Migael:

    hej nien!

    lekker bezig daar! als je terug komt gaan we wel weer hardlopen heh! :)

    heb vandaag gehoord dat ik mn propodeuse heb, erg relaxed

    tot binnenkort
    xx

  • 29 Januari 2010 - 21:04

    Mirjam:

    Wauw wat een plannen en avonturen weer. Ik schaam me dood dat ik al een maand niets meer van me heb laten horen, dus ik zal ook snel wat schrijven.
    Both fingers crossed for your scriptie...
    Bye x

  • 30 Januari 2010 - 10:26

    Samantha:

    Hey Nien,

    heb de foto's bekeken, en zag het er hier in Jan ook maar zo uit...hier alleen maar sneeuw en gladheid. Dus ik kan de deur niet uit, hoogzwanger glibberen op het ijs is geen goed idee, hahaha...

    Heb je daar trouwens een vast adres, zodat ik je een geboortekaartje kan sturen wanneer de kleine er is, of zal ik dat voor de makkelijkheid maar naar het huis van je moeder in NL doen???

    Ik hoop dat HES idd niet moelijk zal doen....

    Groetjes Sam

  • 31 Januari 2010 - 12:41

    Marlies Speet:

    Hallo Nienke,leuk te horen dat het goed met je gaat! Is in Santiago ook nog het Sheraton hotel? Een beetje buiten het centrum, op een heuvel met een pachtige tuin en daar vlak bij een christus beeld zoals het Corcovado in Rio? Daar heb ik vroeger vaak gezeten en dan naar Valparaiso zeehondjes kijken.Wel bijna 30 jaar geleden! Hier in Breda is weer sneeuw, we hebben al 30 dagen sneeuw gehad. Zo'n winter hebben jullie nog niet meegemaakt.Theo is met Kees en Oma tante Hennie aan het verhuizen.Zij gaat nu in een verzorgings tehuis wonen.Verder gaat hier alles zo zijn gangetje.Eind fedbruari vliegen we naar Kaapstad, eindelijk heb ik een vlucht gekregen. Met Stefan gaat het daar prima,veel feesten, dikke pret en kitesurfen.Iedere maand in geldnood! Met zijn stage gaat het ook goed 12 maart heeft hij zijn popconcert voor doven en slechthorende. Je bent weer een beetje op de hoogte, heel veel groeten Theo, Sander en Marlies.

  • 09 Februari 2010 - 11:29

    Mart:

    Bikkelse!!!!!

  • 09 Februari 2010 - 11:43

    Eef:

    hoi nien!
    klinkt allemaal weer goed (behalve oud en nieuw...)! ik duim voor je dat je scriptie door kan gaan daar!
    x eef

  • 10 Februari 2010 - 12:04

    Steffie:

    Jeetje Nien,
    Wat een heftig verhaal er tussen. Dat is zeker geen goed begin van het jaar..
    Hopelijk gaat het inmiddels wat beter met je vriend en de rest van zijn familie.

    Verder ga ik duimen voor je voor Everton. Het zou echt te gek zijn!

    besito

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 61857

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: