Change of plans - Reisverslag uit , van nienke14 - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit , van nienke14 - WaarBenJij.nu

Change of plans

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

19 Mei 2010 | ,

Hoi allemaal,
Ondertussen weer veel te vertellen. Zoals vele van jullie al weten ben ik begonnen aan een andere scriptie. Ditte, een vriendinnetje van de HES was met een project begonnen om Chili te steunen met de wederopbouw. Natuurlijk wilde ik graag meewerken maar ik zat een beetje in tijdnood. Doorgaan met mijn scriptie voor het hotel voelde niet goed. Ik kon veel beter mijn tijd besteden aan mensen die het echt nodig hadden. Een internet marketingstrategie of een marketingcommunicatieplan voor de wederopbouw van een school/bibliotheek? Nou, dan weet ik het wel.

Het project heet Talcingwine (TALCA en de booschap dat de wijn een verhaal verteld). Het idee is dat Nederlanders Chileense wijn kopen en een deel van de opbrengst gaat naar een wederopbouwproject in Chili. Mijn scriptie is het schrijven van een marketingcommunicatieplan voor dit product en daarnaast moest ik opzoek naar een wederopbouwproject, erg spannend dus. Contact gehad met de Nederlandse ambassade en verschillende projectvoorstellen gelezen, met mensen gesproken en uit eindelijk voor eentje gekozen. Op 31 mei hebben we ons eerste evenement, een wijnveiling. Hier is onze website: www.talcingwine.nl

De scriptie zelf gaat een beetje stroef mede omdat ik lang moest wachten op feedback van mijn docent in Nederland. Ik ben nu weer een beetje in de goede richting geduwd dus kan verder. Voetbal gaat ook een beetje middelmatig. Ik mag nog steeds geen wedstrijden spelen omdat de internationale transferakte nog steeds niet is ondertekend.

Al met al heb dus besloten om niet gelijk in juli terug te gaan naar Chili. Het lijkt me beter om eerst me scriptie af te maken in Nederland en daarna zien we het wel. Het is een beetje zonde van het geld om de hele tijd heen en weer te reizen. Het voetbal is geweldig maar ik kan er niet van leven, het is een hobby op hoog niveau. Mocht ik terug willen dan kan het gewoon volgend seizoen, maar dan heb ik tenminste wel mijn diploma. Dus kom 16 juni terug en blijf voorlopig een paar maanden in Nederland. Natuurlijk met pijn in me hart moet ik nu snel afscheid nemen van al mijn lieve vrienden hier maar het is voor nu het beste.

Afgelopen weekend ben ik naar Talca gegaan om mijn verjaardag te vieren en weer een ronde hulp te bieden. Donderdag begon het al goed met een voetbalwedstrijd die ik had georganiseerd tegen een andere universiteit. Vanwege de aardbeving is er dit semester geen competitie maar spelen willen we natuurlijk altijd. ’s Avonds het feestje samen met een vriend van me Oscar die ook op 14-05-1985 geboren is. Het huis was vol met mensen, het was erg gezellig! De dag zelf heel veel regen maar vrienden kwamen langs en we aten taart. In de avond had la Tia (mijn huisbaasin en zo een beetje mijn Chileense moeder) een feestje want haar dochter is de 15e jarig dus samen vierde we het, weer taart. Daarna langs een ander feestje en zat het er weer op.

Op zaterdag naar de groothandel om 300kilo pasta, 200kilo rijst, 400zakjes soep etc etc te kopen. In Santiago had ik al ruim 250 sjaals, mutsen, handschoenen, kruiken en 8.000 pillen vitamine C gekocht. Het is nu echt koud en de mensen die in tenten/hutjes leven zullen het niet heel fijn hebben ‘s nachts. Het uitdelen ging goed. Dit keer alleen in Talca. We reden door de armere wijken van Talca waar ik nog nooit geweest was. Zelfs door een sloppenwijk, wist echt niet dat het bestond in Talca, heel naar om mensen te zien die zo leven. Maar ze waren zo blij met de hulp. Heb weer heel veel verhalen om te vertellen. Dan maar een beetje studievertraging, heb tenminste een andere droom werkelijkheid kunnen maken door mensen zo te kunnen helpen. En ik kan het mezelf nooit verwijten dat ik niet de kans heb genomen met het voetbal.

Ga snel naar Talca om daar de laatste weken door te brengen. Talca is voor het grootse deel mijn Chileense leven. Misschien nog naar een deel van Chili wat ik nog niet ken in het noorden.

Tot snel dus in Nederland! Hmmmm patatje oorlog!!

Groetjes,
Nienke

  • 20 Mei 2010 - 07:19

    Pamela:

    Nienke!! Je komt de 16e terug!! eindelijk, je bent nu zowat een jaar weg? Leuk scriptie onderwerp, ik ben nu met de afronding bezig, maargoed we moeten nog maar zien hoe dat afloopt! ;) groetjesss

  • 20 Mei 2010 - 08:50

    Steffie:

    Klinkt erg goed, je idee voor je scriptie!
    Hopelijk gaat het allemaal lukken :)
    x

  • 20 Mei 2010 - 11:25

    Annechien:

    Holla chika,

    Wat een goed idee je scriptie! succes ermee!
    Geniet nog van je laatste paar weken in Chili!
    Zodra wij een datum hebben voor de housewarming dan hoor je het, want dan ben je wel in NL!!

    Besos

  • 20 Mei 2010 - 11:30

    Sarah:

    heeeeyyy nien
    wat goed om te horen wat je allemaal doet. nog heeeeeel erg hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en tot snel xxx

  • 21 Mei 2010 - 05:41

    Mirjam :

    Hoi hoi,
    Klinkt allemaal erg goed. Je hebt ook altijd van die goede ideetjes, net als je marketingplan van het MTRO, was ook al zo'n succes. Ik weet niet of je nog in Nederland bent in oktober, maar als dat wel zo is moeten we zeker even afspreken.
    Bye x

  • 21 Mei 2010 - 12:48

    Aaf:

    Hoi Nienke,
    Nog gefeliciteerd met je 25e(!)verjaardag en leuk dat je al zo gauw terugkomt!Liefs, Aaf

  • 22 Mei 2010 - 08:13

    Chamali:

    Heey nien, kom je de 16e alweer teug! Lekker zomer vieren in Nederland;).

    Geniet nog ff van je laatste weekies daar.

    xxx cham

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 61861

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: