BREAKING NEWS!! - Reisverslag uit Talca, Chili van nienke14 - WaarBenJij.nu BREAKING NEWS!! - Reisverslag uit Talca, Chili van nienke14 - WaarBenJij.nu

BREAKING NEWS!!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

02 November 2009 | Chili, Talca

Hey allemaal,
BREAKING NEWS!!! Nee, ik ga niet trouwen en ik ben ook niet zwanger haha maar wel iets waarvan ik denk dat jullie het wel leuk vinden om te weten.

De afgelopen tijd heb ik echt lekker staan voetballen. Ik weet niet wat er in me schoenen zit maar ik maak echt doelpunten die onmogelijk zijn. Omdat ik veel met de jongens mee train gaat mijn spel er eigenlijk wel op vooruit. Vorige week dinsdag liep ik na trainen met een Jorge, een vriend van me naar huis en hij vertelde dat zijn neef bij Everton werkte. Everton is een van de beste clubs voor vrouwen in Chili, professioneel. Hij zei dat hij zijn neef zou bellen en vragen of ik een keer mocht mee trainen. Eerst zien dan geloven, dat heb ik nou weer geleerd hier. Nah.. werd de volgende dag al gebeld en drie dagen later zat ik in een bus 350km richting het noorden om te gaan voetballen. Natuurlijk zoals altijd ging al het regelen de dag van te voren dus ik had die week samen met de hele universiteit gefeest omdat de uni jarig was, niet echt in topvorm dus.

Ik werd met open armen ontvangen en we gingen gelijk naar het trainingsveld. Claudio (de neef van Jorge) heeft een voetbalschool voor alle leeftijden. Nadat hij de mensen traint presenteert hij ze aan andere teams of maakt een eigen team. Samen met meisjes van 17-20 trainde ik, nah een techniek dat ze hebben! Niet normaal. De training ging opzich wel goed, lekker gespeeld. Op de terugweg zei Claudio dat ik goed inzicht heb ik het spel maar dat mijn techniek nog te wensen overlaat. Maar dat hij morgen na de wedstrijd zijn menig klaar zou hebben. Na de training gingen we naar zijn huis waar letterlijk de hele familie bij elkaar was gekomen om me te ontmoeten, kreeg echt een bord eten voorgeschoteld waarvan 3 mensen van konden eten, zo lief zijn de Chilenen altijd. Ik kan er nog steeds niet aan wennen. Natuurlijk moest ik alles over Nederland vertellen, geweldig vonden ze het.

De volgende ochtend hadden we voor de wedstrijd een training, nah die heb ik helemaal verpest. Ik weet niet wat ik aan het doen was maar het ging echt niet goed. Claudio zei dat ik echt beter moest spelen tijdens de wedstrijd want anders was het een verloren zaak. We gingen weer naar huis om te eten. Ik was echt boos op mezelf omdat ik zo slecht had gespeeld maar ik probeerde mezelf moed in te spreken, kom op Nien! De persoon die ons kwam ophalen kwam natuurlijk te laat wat al helemaal niet hielp tegen de zenuwen maar eindelijk kwam ie. We reden naar het veld, midden tussen de bergen en weilanden, zo mooi. Het hele dorp was uitgelopen en het was eigenlijk heel gezellig met veel muziek. Gewoon op nul beginnen dacht ik. Toen de wedstrijd begon leek het wel alsof ik vloog, het ging echt goed! Ik rende zo hard als ik kon ik was echt tot de laatste minuut. Ik was wel een beetje blij toen het afgelopen was, was echt kapot.

Maar toen.. penalty's want het was 0-0. NINKA, TU..... neeeeeeeeeee als ik iets niet kan is het dat wel... Maar weigeren kon toch ook niet... dit was DE dag om me te bewijzen.... we hebben het over professioneel voetballen, elke dag trainen, reizen door heel Chili/Zuid-Amerika.... nahhh ik had het niet meer. Rechts,links, hard, zacht, binnenkant, wreef ahhhhhhhh werd helemaal gek! Toch maar hard links in de hoek, scheelde niet veel of de keeper had hem maar gelukkig zat ie! GOALLLL pfffff wat een opluchting. De penalty reeks was gewonnen, zo blij. Maar toen kwam het mooie....

Omdat we gewonnen hadden moesten we nog een wedstrijd, WAT?!?! Ik was echt al redelijk kapot want ik dacht, alles geven wat je hebt tijdens die wedstrijd. Na wat rust begonnen we aan de finale, met de vrolijke Chileense muziek langs het veld speelde ik echt lekker. Goede voorzetten, ging zelfs mensen voorbij, echt heerlijk. Eindstand 2-1 en met de beker naar huis.

Op de terugweg zei Claudio dat ik echt heel erg goed inzicht heb in het spel en dat het heel erg moeilijk te vinden in Chile bij vrouwen wat echt een voordeel is. Alleen aan me techniek moet gewerkt worden want Zuid-Amerikaanse techniek die heb ik niet. Maar....als ik daaraan werk geeft hij me hele goede kans dat ik een spelerscontract krijg aangeboden. Dus nu wat..... wat nu hoor ik jullie denken.....

Claudio zei: 6 weken keihard trainen, iedere dag naar de sportschool, 5 kilo afvallen en dan moet ik weer een wedstrijd spelen. Begin januari gaan we op trainingskamp door heel Chili en dan eind januari gaan ze bekijken of ze me een contract voor 1 jaar kunnen aanbieden.

Ik denk dat ik het maar gewoon moet proberen denken jullie niet??


Groetjes, Nienke

Ps. Stage gaat prima, woensdag de opening, erg veel zin in!

  • 03 November 2009 - 01:05

    Mrs Jones:

    Wat Kewl!!!! haha dat is vet kewl wat een kans, hoe zit het dan met je school?

    Maar vet tof wat leuk zeg whahhaahah ik vind het echt super, ik ga ook maar even voetballen in Peru misschien kunnen ze mij dan ook nog een contract aanbieden.


  • 03 November 2009 - 06:31

    Steffie:

    Wauw Nien, wat geweldig!
    Ben echt heel blij voor je!! Maar inderdaad, hoe zit het dan met je school als je door het hele land moet voetballen en elke dag moet trainen (ah wat heerlijk lijkt me dat :) )?
    Grijp die kans iig en laat het niet meer los ;)
    x

  • 03 November 2009 - 06:32

    Steffie:

    Wauw Nien, dat is echt geweldig! Ben heeeeel blij voor je :D
    Maar idd, hoe zit het dan met school als je door het hele land moet voetballen en elke dag moet trainen?
    Maar goed, als je die kans krijgt, grijp hem en

  • 03 November 2009 - 07:08

    Chamali:

    Wahhh NIENKE..wat super TOF.. Go for it girl!!!

    Good Luck..!!

    xx Cham

  • 03 November 2009 - 07:37

    Pamela:

    OMG nien, nooit gedacht dat jij een carriere in de voetbal zou krijgen, maar ik zeg Go for it!!!! Zo'n kans krijg je nooit meer! een once in a lifetime experience!!!!! wowowowowowowowowowowowowowowowooooooooooooooooo

  • 03 November 2009 - 08:03

    Selma:

    OOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMGGGGGGGGGGGGGG NIENKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE IK BEN ZO F*CKING JALOERS!!!! WHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH nee ff serieus wat super vet nien! i kzou zegge ga kijkhard trainen en maak het helemaal waar!!!! hoe leuk is dat!!! shit man straks kan je echt als een pro voetballe!

  • 03 November 2009 - 08:55

    Simone:

    Ohhh myy goddd zo vet!!!!

    K ben niet meer zo goed in t lezen van al die blogs, maar k merk nu dat k een hele hoop mis!!

    Wat goed van jeee!!!!! :D Echt vet! Weet je oo kal of je in Chili blijft dan? Nu zeker wel ;) I am so happy for youu!!

    besoossss

  • 03 November 2009 - 09:48

    Ditte:

    Doen! Doen! Doen! Niet twijfelen, echt doen! Wouw meid, wat een goede beslissing is het geweest om weer terug te gaan naar chili! In dat geval kom ik je zeker opzoeken!! Wel lastig om af te vallen rond de feestdagen :-S hebben ze 'light' empanadas?? Have fun amiga!! Besos

  • 03 November 2009 - 11:36

    Eelke:

    Wow! You go girl!

  • 03 November 2009 - 13:12

    Simone:

    Hey Nientje!!!

    Wat suuuuperleuk zeg! Je moet het inderdaad gewoon proberen, zoiets krijg je niet elke dag aangeboden :).

    Dikke zoen,

    Simone

  • 03 November 2009 - 16:58

    Marlies:

    Dus dat wordt straks ook naar Zuid Afrika voor het WK!!!

    Succes Theo, Marlies ,Sander.

  • 03 November 2009 - 18:38

    Mirjam:

    Dit is zoveel beter dan trouwen! (moet wel eerlijk zeggen dat dat inderdaad mijn eerste reactie was :P)
    Ik zeg dus doen...
    De opening, spannend!
    Bye x

  • 03 November 2009 - 18:42

    Sarah:

    Lieve Nien,

    Wat een fantastisch aanbod!!!Ik ben echt super super blij voor je. Denk er goed over na, en volg je gevoel. Heel erg veel succes!!!!!!

  • 03 November 2009 - 18:53

    Migael:

    hey nien!

    wat ontzettend goed zeg! WTF! haha egt super! :D

    ben trots op je :)

    p.s. ik heb vandaag de eerste voldoende voor mijn propodeuse gehaald (6,9 voor financieel management) nog 1 voldoende en dan heb ik mn propodeuse :)

  • 03 November 2009 - 19:28

    Annechien:

    wat super vet chika!! Dit is een kans die je niet moet laten liggen hoor!!

    besos

  • 03 November 2009 - 19:37

    Laura Van Driel:

    GEWOON DOEN MEISSIE!! :D

  • 03 November 2009 - 22:22

    Aaf:

    We (Rob en ik, meer mensen werken er niet meer bij Keytours)hebben weer zo gelachen, Nienke wat een verhaal! Dat kan toch alleen maar jou overkomen, la Rusa die öntdekt"wordt, geweldig!Altijd doen!!Liefs Aaf

  • 04 November 2009 - 10:25

    Els En Cees:

    hartstikke tof nienke, doe wat je hart je ingeeft; dus volg je gevoel. groetjes en xx uit tholen

  • 04 November 2009 - 17:53

    Sonja:

    Hey Nien, zondag het verhaal natuurlijk al voor een deel voor de telefoon gehoord maar super om zo'n uitgebreid verslag te lezen. We hadden al gezegd dat je maar niet tegen een of ander toffe chileen aan moest lopen want dan zagen we je voorlopig niet terug maar nu loop je tegen een voetbalcontract aan! Reuze spannend allemaal meis, we leven erg met je mee.
    Liefs

  • 04 November 2009 - 18:07

    Marja En Paul:

    Natuurlijk doen! Nooit geweten dat jij zo goed was op het veld.
    Laat deze kans niet liggen hoor.
    Je maakt toch wel wat mee zeg. Geweldig. En nu vandaag de opening. Spannend voor je. Je doet het goed meissie!!!!!!!!!
    Lieve groet en hugh Marja en Paul

  • 04 November 2009 - 18:14

    Cees Uit Tholen:

    Altijd doen !!!!!
    Je bent nog jong, zo'n
    gelegenheid/ervaring.... met beide handen grijpen !!!!
    Go for it !!!
    SUCCES!!

    Cees.

  • 05 November 2009 - 06:47

    Nikki:

    Oh Nien, ongeloofelijk gewoon! Heel mooi nieuws ouwe, hou het strak, succes! x

  • 05 November 2009 - 07:42

    Jessica:

    ik ben zo trots op me nicht dat je dit allemaal doet, deze kans moet je echt pakken !

  • 07 November 2009 - 12:26

    Rudi:

    Nien,

    Mag ik je zaakwaarnemer worden, dan kan ik een deel van de transfersommen pakken, hihi.

    Groetjes en heel veel plezier en succes

  • 09 November 2009 - 17:02

    Mirella:

    Wat een geweldig verhaal Nien. Ben echt heel erg blij voor je.... Maar ben helemaal blij dat ik je van het weekend aan de telefoon heb gehad. Succes meid. En goed je best doen met trainen.

    Veel liefs

  • 09 November 2009 - 18:19

    Samantha:

    Zo nienke,

    Toe maar...das wel iets heel anders dan toerisme dan, maar wel een van je grootste hobbies en super als dat omgezet kan worden in PRO....hihih

    Ik vind ook inderdaad dat je het moet proberen..

    Nu je het toch over breaking news hebt....
    En beter laat dan nooit maar ik ben al 6 maanden in verwachting.

    Groetjes Sam

  • 11 November 2009 - 14:38

    Hans En Trudy:

    Hoi Nienke,

    We hebben je al heel even per telefoon gesproken toen je belde toen oma hier was. Heel attent van je.
    We lezen altijd met plezier jouw belevenissen. Deze keer heb je wel een hele bijzondere melding. De kans om evt profvoetbalster te worden. Tof, ga d'r voor en wie weet kunnen we over een tijdje je voetbalwedstrijden bewonderen op een of andere sportzender.

    Groetjes uit Bavel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Talca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 61867

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: