Ik leef nog!! - Reisverslag uit Talca, Chili van nienke14 - WaarBenJij.nu Ik leef nog!! - Reisverslag uit Talca, Chili van nienke14 - WaarBenJij.nu

Ik leef nog!!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

06 Oktober 2009 | Chili, Talca

Hoi allemaal,
Geen zorgen, ik leef nog hoor!

Beetje druk gehad de laatste tijd... ja zelfs in Chili is het soms druk. Even kijken wat ik allemaal kan vertellen.... Eerst maar even over me stage. Het gaat erg goed. Over drie weken gaan we officieel openen maar ondertussen heb ik al een opstelwedstrijd georganiseerd voor de middelbare scholen in Talca over Chili en Canada, Australië en Nieuw Zeeland. 4 november komen als het goed is de ambassadeurs van deze landen en doen we officieel de opening met een lintje doorknippen, rector van de universiteit, de krant, tv... de hele boel wordt uit de kast getrokken haha. Erg leuk natuurlijk! Het kantoor is heel gezellig. Het lijkt wel alsof er nooit iemand chagrijnig is, zelfs op maandagochtend om half 9 ligt iedereen in een deuk... wow!

Twee weken geleden hadden we een weekje vakantie want het was Onafhankelijkheidsdag. Heel veel drank, dans en eten. Ik ging eerst met Maca naar haar ouders, daarna naar Valeska (het meisje dat vorige semester in Nederland op exchange was) en als klap op de vuurpijl naar een trouwerij op het strand. De mensen waar ik vorige jaar bij woonde in Santiago gingen trouwen, daar moest ik natuurlijk bij zijn, iets van de Chileense cultuur wat ik nog niet kende, nou een feest dat het was... pfff! Het was heel erg mooi, met veel dans en natuurlijk veel drank. Een leuke gewoonte is dat in de bruidstaart allemaal lintjes hangen. Alle vrijgezellen moet er eentje uittrekken (soort touwetjetrekken) aan alle lintjes hangt iets, een baby, een sleutel.. alles heeft een betekenis. Ik had alleen een misvormd iets waarvan niemand wist wat het betekende hahaha.

Bij Valeksa thuis heb ik eigenlijk alleen maar gegeten en gedronken, oh mijn hemel. Ik heb echt zoveel vlees gegeten, denk dat ik een hele koe in drie dagen heb gegeten. Omdat ze het natuurlijk geweldig vinden dat er een buitenlander is kan je ook niet weigeren, NINKA, más? Je hebt je wijn nog niet op of hoppa, weer een glas vol. Pff ik had serieus gewoon spierpijn in me buikpijn op het eind. Maar zo lief allemaal. Typisch tijdens de week zijn de fondas. Het zijn allemaal kraampjes waar je spelletjes kan doen of eten kopen, ja natuurlijk VLEES! Ik zag zelfs een kraampje waar ze shotjes tequilla verkochten voor €0.75, maar snel doorgelopen haha. Een van de avonden gingen we naar een klein dorpje, midden in het boerenland. Het hele dorp in 1 tent en dansen, en maar dansen, het was echt geweldig.

Ohja, ook wel grappig. Ik volg hier twee vakken en ik doe 1 vak van de HES zodat ik volgend semester niet in Amsterdam hoef af te studeren. Omdat ik dus ook tentamens moet maken voor de HES moest ik afgelopen vrijdag om 4uur ’s ochtends een tentamen maken! Mijn docent wilde graag dat ik het om dezelfde tijd deed als de mensen in Amsterdam. Wekker gezet om half 3, omdat het donderdag was, was natuurlijk de hele buurt aan het feesten maar ik braaf tot half 5 me tentamen maken en om half 9 op kantoor hoor! Hahaha.

Even voor mijn voetbalvrienden..... jullie weten natuurlijk nog allemaal het drama van de rode kaart tijdens de finale vorige jaar. Nah... ik heb het een beetje kunnen goedmaken. De eerste wedstrijd die we speelde stonden we 2-3 achter, nog 10 min. Te gaan.. ik stond (echt waar) 5 meter op de helft van de tegenstander en ik was een beetje gefrustreerd vanwege het spel dus ik dacht NAAR VOREN met die bal... nahhhhhh linkerkruizing, ik zweer het. Het was niet te geloven!!!! Ik geloof het nog steeds niet! 3-3 eindstand. Zelfs de coach van de tegenpartij kwam me feliciteren hahaha.

Nog steeds erg naar me zin dus!

Groetjes uit Talca,
Nienke

  • 06 Oktober 2009 - 06:17

    Rudi:

    Mooi verhaal weer Nien.

    Tot snel

  • 06 Oktober 2009 - 08:05

    Chamali:

    wow Nien, één koe in 3 dagen hahah.

    Veel plezier daar nog!

    xxx cham

  • 06 Oktober 2009 - 09:08

    Ditte:

    Ik was net van plan om je te mailen, en dan schrijf je een berichtje! el 18 de septiembre!! o wat leuk.. Ik wou dat ik er weer even kon zijn! Leuke verhalen weer. Ik ga vanmiddag naar Hispanos Hablantes, Olid zei dat ik toch echt meer spaans moet oefenen, omdat het verslechterd hahaha.. oeps!! Verder nog busy met scriptie.. Ach ja, ik hou het chileense tempo nog aan! Ik schrijf je snel even, kus Dit

  • 06 Oktober 2009 - 12:04

    Annechien En Jouri:

    Klinkt weer goed chika!! Geniet ervan!!

    Besos

  • 06 Oktober 2009 - 12:19

    Sarah:

    Je kan echt leuk schrijven weet je dat, ik moest zo lachen om dat misvormde ding waarvan niemand wist wat het betekende. En die koe, kijk maar uit dat je geen 7 magen krijgt...Hey goed joh, van je stage..goed bezig. Laat me even weten als je een celebrety wordt daaro...Ik vind trouwens dat ze je een extra punt moeten geven voor dat tentamen..4 uur, hoe bedenken ze het...Succes met alles!!!

  • 07 Oktober 2009 - 14:33

    Eef:

    zo te horen heb je het nog steeds heerlijk daar! leuk joh! geniet er maar lekker van! en zorg voor nog meer leuke voetbalverhalen natuurlijk:P
    x

  • 16 Oktober 2009 - 20:22

    Papa:

    hoi nienke, als je zoiets leest kun je aleen maar trots zijn op zo'n dochter. Morgen ga ik met Sonja naar Bigeau om de boerderj winterproof te maken.

    het ga je goed.

  • 17 Oktober 2009 - 13:34

    Marlies En De Rest:

    Leuk weer wat van jou te horen.En jouw drukke leven!! Hiet gaat alles zo z'n gangetje en is de herfst ingevallen,de pepernoten liggen in de winkels.Stefan heeft in Kaapstad ook zo'n leuke tijd,zit konstant in geldnood(veel te veel uit)en smst voortdurend om geld.Jammer dat wij niet meer op Chili vliegen want 6 november ga ik even naar Kaapstad,zo had ik dan ook even naar Santiago gekunt.Nog een goede tijd,groeten uit Breda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Talca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 61869

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: