Chile, Canada, Australie&Nieuw Zeeland in 2 dagen - Reisverslag uit Talca, Chili van nienke14 - WaarBenJij.nu Chile, Canada, Australie&Nieuw Zeeland in 2 dagen - Reisverslag uit Talca, Chili van nienke14 - WaarBenJij.nu

Chile, Canada, Australie&Nieuw Zeeland in 2 dagen

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

17 Augustus 2009 | Chili, Talca

Hey allemaal,

Tijd voor weer een kleine up-date uit Talca. De dagen gaan snel voorbij. Het leuke is dat je nooit weet wat er zal gaan gebeuren. Het is gewoon echt zo, je kan hier NIKS maar dan ook NIKS plannen. Alles waar je ook maar een beetje van iets uitgaat, gaat gewoon niet door. Soms is het wel een beetje irritant maar het is ook gewoon iets waar je aan moet wennen.

Op me stage gaat het heel goed. Ik heb echt geluk dat ik zo een leuk project heb gekregen. Vorige week ging in met me baas naar Santiago op bezoek bij de ambassade van Canada, Nieuw Zeeland en bij het ministerie van Onderwijs van Australië. Eerst gingen we naar Canada, na alle veiligheidspoorten etc gingen we door allemaal deuren en kwamen we uit bij het kantoor van de ambassade. WOW!!!! Wat een kantoor!!! NIET NORMAAL, natuurlijk zaten we op de 15e verdieping en een uitzicht van de bergen, niet te geloven. Het kantoor was zo mooi, leek wel alsof ik in het Witte Huis was! Gelukkig ging het gesprek heel erg goed en ze willen ons graag helpen. We kregen al gelijk dozen vol met boeken en films over Canada. Het was wel echt een onderhandeling zeg, lekker wel de Engelse les van vorig jaar, haha

’s Middags gingen we langs een agentschap dat taalreizen aanbiedt voor docenten en ’s middags ging ik naar een voorlichting over studeren in Canada. De volgende dag langs Nieuw Zeeland en Australië, die willen ons ook graag helpen. Over 6 weken in de opening van de International Corner en hopelijk komen de ambassadeurs dan ook. Spannend! Voor de mensen die een beetje Spaans kunnen..... ik ben beroemd ;-)

http://saladeprensa.utalca.cl/rrii/noticia.php?ntc=58&nro=117

Naast het werk natuurlijk ook tijd voor genoeg andere dingen... Donderdag is het sowieso altijd feest in Talca. En geen idee waarom maar dinsdag blijkt ook wel een goede avond om de stad in te gaan. Deze week zijn de lessen weer begonnen dus er is weer wat meer leven in Talca. Voetbal gaat ook zo langzamerhand weer beginnen maar omdat de vrouwen selectie een beetje lui is zei me coach dat ik maar met de jongens moet mee doen. Stond ik daar op een veld met 14 mannen, haha wat een grap.

Blijft toch een heel ander land Chili. Ik kijk er nog steeds een beetje van op als er een paard door de straat loopt of als er een hond een dutje doet in de universiteit. Gelukkig is het iets minder koud, ik slaap al een paar dagen zonder muts en thermo ondergoed :)

Jullie krijgen de groetjes van me huisgenootjes die over me schouder meelezen en het Nederlands voor de zoveelste keer belachelijk maken... hahaha.

Groetjes uit Chili,
Nienke

  • 18 Augustus 2009 - 04:34

    Laura Vd:

    nouhou:( Ik zie Nieuw-Zeeland in de titel staan en ik dacht 'huh? komt nienke naar Nieuw-Zeeland?' En ik werd al even blij, maar het was de ambassade in Santiago, jammer hoor;)
    Nee hoor meid, hartstikke gaaf je verhaal weer! En je vergeet me toch niet hea, als je beroemd wordt (of al bent;)

    veel succes and have fun mate!

  • 18 Augustus 2009 - 07:01

    Sellie:

    hee niennn
    leukomweer wat over je leven te lezen daar!! veel plezier nog xxx

  • 18 Augustus 2009 - 07:26

    Sa4a:

    hey meid,

    het gaat je goed af daar!! Mis je school al een beetje....hihihihi.
    Nou ik spreek je later weer

  • 18 Augustus 2009 - 09:53

    Sim:

    Heeyy!! Je stage klinkt idd super!! I am so happy for youu!

    Have funn, en niet te veel pisco drinken:P haha

    kus

  • 18 Augustus 2009 - 17:41

    Aaf:

    Hoi Nienke, weer een geweldig verhaal,en nog un poco famosa ook, moet je al handtekeningen uitdelen haha. Veel plezier nog!

  • 19 Augustus 2009 - 00:48

    Hans Trudy L En C:

    Hoi Nienke,
    Wij lezen jouw berichtje over je belevenissen van oa bezoek aan canadese ambassade nu in Galgary; wij zijn nu dus in Canada. We zijn net terug van een bezoek per camper aan de natuurparken Banff en Jasper; prachtige natuur en bergwereld in de canadese rockies. Morgen gaan we de USA weer in; gaan naar Yellowstone nat park en naar Glacier nat park. Ons grootste deel van de reis is al achter de rug;we hebben al 10 dagen Florida ( Orlando en mexicaanse golfkust en cape canaveral ) en 3 dagen Memphis Tennessee gehad en net 8 dagen Banff en Jasper. Over 11 dagen zijn wij weer thuis. Jij hebt nog een flinke periode in Chili voor de boeg. Geniet er maar van, want ook al lijkt het nog lang, ook voor jou geldt dat het weer voorbij is voor je het weet.

    Groetjes van Hans Trudy Lisa en Casper

  • 24 Augustus 2009 - 12:28

    Ditte:

    hahaha... la famosa Nienke.. hihi.. Moet wel lastig zijn om nog ongemerkt door de straat te lopen ;) Wat goed zeg dat je het zo naar je zin hebt daar! veel plezier! En ik stuur je snel even een langer berichtje! groetjes

  • 24 Augustus 2009 - 14:28

    Marlies,Theo,Stefan,:

    Hoi Nienke,wij zijn ook weer terug van vakantie.3 weken Bretagne en Normandie.Prima gehad alleen voor de kitesurfers weinig wind.Dat het excursieprogramma is uit de kast gekomen!In Breda gnieten we ook van de mooie zomer.Maar jouw tijd komt eraan en dan gaan wij met de muts op slapen.Stefan vertrekt 19/9 naar Kaapstad.Ik ga hem brengen reuze spannend.Dat nummer van de familie is dan op het zuidelijk half rond.Je bent weer een beetje op de hoogte.Veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Talca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 61870

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: