¡Operatie geslaagd! - Reisverslag uit , van nienke14 - WaarBenJij.nu ¡Operatie geslaagd! - Reisverslag uit , van nienke14 - WaarBenJij.nu

¡Operatie geslaagd!

Door: Nienke

25 Juli 2008 | ,

Hoy allemaal,
Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Gisteren heb ik mijn operatie gehad en het is heel erg goed gegaan. Ik kom net teug van de dokter en hij is erg tevreden.

Natuurlijk was het wel heel erg spannend. Mijn Dokter komt uit Cuba. Alle mensen uit Zuid-Amerika vertelde me dat de beste dokters uit Cuba komen. Het heeft iets te maken met hoe het schoolsysteem werkt. Gelukkig maar.

Gisteren moest ik eerst naar het kantoor van mijn dokter om te kijken hoe het met me oog ging. Hij had helemaal op Internet iets in het Engels gezocht over mijn ontsteking zodat ik het goed zou begrijpen. Daarna besprak hij allemaal dingen met Claudia (de vrouw van school die mee was gegaan) We namen de operatie door en hij vroeg of ik echt wilde. Dit gesprek duurde echt lang! Ik had echt zo iets van DOE NOU MAAR gewoon al dat geklets maakt me alleen maar onzeker!

Omdat het niet in het kantoor van de dokter kon moesten we naar en vriend van hem, die in een kliniek werkt. De kliniek was heel dichtbij dus we liepen daarnaar toe. Even dacht ik terug aan het ziekenhuis in Kroatie waar een van mijn campinggasten naar toe moest (zie verhaal Spookziekenhuis 2006). Gelukkig was het helemaal niet zo. Ik Werd heel snel geholpen, veel sneller dat alle andere mensen. Ze vinden buitenlanders echt heel erg belangrijk hier. De dokter geeft me druppels gratis en volgens mij betaal ik ook niet voor alles. Ik voelde me bijna schuldig.

De kliniek zag er heel goed uit. Ik werd naar achter geroepen en aangekleed alsof ik de operatie ging uitvoeren. Groene jas, slofjes, iets over me haar en een kapje voor me mond. Daarna kreeg ik een zakdoek over me hoofd met alleen een gat voor één oog. Klem op me andere oog zodat ik niet kon knipperen en toen…….. zag ik de dokter een injectie voorbereiden. In me beste Spaans vroeg ik.. uhhhh waar gaat die in? Ja dus wel in me oog, heel fijn idee! Gelukkig zag ik niet veel omdat er veel lichter op me oog schenen. 30 min later was de operatie klaar. Ik heb er niet veel van gevoeld en de dokter was erg tevreden. Ik heb nog wel de kleine hechting gezien die dus ontstoken was.

Daarna kreeg ik een ernome plijster op me oog en mocht ik leer gaan. Ik was echt een hit in de metro en op straat, iedereen keek me aan! Hmmm iets minder maar ja.

Nu gaat het goed het doet een beetje pijn maar dat is normaal en me oog bloed een beetje maar intern. Allemaal heel normaal schijnt. Maandag moet ik terug komen want er zitten kleine hechtingen in me oog en die moeten eruit. Dinsdag verhuis ik waarschijnlijk naar Talca. En ga ik nog een keer op en neer naar de dokter later in de week

Ondertussen ben ik gewoon alle dagen naar school gegaan. Vandaag was me laatste dag. Ik heb er echt van genoten! Iedereen was zo aardig en eigenlijk wil ik niet weg. Ik kan het iedereen aanraden! ECELA!!!

Ik ga nu snel naar huis want vanavond FIESTA, heel veel mensen vertrekken morgen naar huis dus een klein feestje is wel op zijn plaats.

Groetjes uit Santiago,
Nienke

• 25 Juli 2008 - 22:01

Anneke:

Hoi Nienke.
    Nou, jij hebt je even kranig gehouden!
    Ik was vanmiddag bij m'n tandarts om een kies te laten trekken, maar was zóóó bang. Achteraf schaamde ik me rot, het was zo gepiept.....
    'Beterschap' met je oog en tot de volgende keer.

• 25 Juli 2008 - 23:38

Ciska:

wow je bent ook zo een bikkel, maja wat moet je anders.. Gelukkig was het een goede arts en is alles goed gegaan..
    Doe je wel rustig aan en denk om jezelf hihi.

• 26 Juli 2008 - 09:59

Mirjam :

Hoi hoi,
    Wat een gedoe allemaal zeg. Nou ja heel veel succes met het herstel en hopenlijk horen we snel weer iets van je.
    Bye x

• 26 Juli 2008 - 10:57

Els En Cees:

hoi nienke, eng he als mensen in je oog gaan snijden en prikken. kweet wat t is. dapper van jou om dat allemaal te laten doen daar in verwegniestan.Hopelijk gaat t allemaal snel weer goed met je(ogen) en kun je weer verder gaan waarvoor je tenslotte daar naartoegegaan bent.We blijven je berichtjes volgen, groetjes uit tholen van els en cees

• 26 Juli 2008 - 12:46

Edwin (coach):

hey Nienke,
    wat een ellende allemaal en spannend natuurlijk maar gelukkig is het goed gegaan .
    nou veel beterschap daar en ik spreek je wel weer.
    groeten Edwin

• 26 Juli 2008 - 19:25

Lotte:

Nienk, echt leuk om weer jouw buitenland verhalen te lezen! Gelukkig is het goed afgelopen met je oog. Ik zit weer in Nederland met meteen al een goede baan bij bureau jeugdzorg! Als het goed is komt Yonatan volgende week of die week daarna naar Nederland voor 3 maanden!
    Veel plezier nog en geniet vooral!

• 26 Juli 2008 - 21:24

Rudi:

Nien,

ben blij dat alles weer goed met je gaat.

Nu weer lekker gaan genieten van alles he!!!

Groetjes

Rudi

• 27 Juli 2008 - 06:11

Laura Van Driel:

hej nien!

goed om te horen dat de operatie goed gegaan is en dat er zo goed voor je gezorgd wordt:D
    liefs!

• 27 Juli 2008 - 06:12

Laura Van Driel:

hej nien!

liefs!

• 27 Juli 2008 - 14:03

Sarah:

wow wat moet dat allemaal vermoeiend zijn...heel veel sterkte!

• 28 Juli 2008 - 08:08

Linda:

He Nienke!
    Appeltje eitje, dat was het weer.... Ahum, zullen we maar zeggen! Jij bent toch overal een HIT! Hihi... Hoe was het feestje... Alcohol is goed tegen de pijn he:-)

Grtjs. Linda

• 28 Juli 2008 - 20:29

Elisabeth:

Hoi Nienke, dappere dodo! Wat een goed bericht dat je operatie goed is gegaan. Dat het verdere herstel ook maar zo snel mag gaan.
    Groetjes, Elisabeth

• 29 Juli 2008 - 21:32

Hans En Trudy:

Hehe bericht gevonden. We gaan gewoon via google. Fijn om alles van je te kunnen lezen. Wat heb je al weer veel gezien en gedaan de afgelopen weken. Echt leuk. Gelukkig is de operatie met je oog ook goed gegaan. Ook wij hebben gelezen dat de dokters uit Cuba de beste oogspecialisten ter wereld zijn. Nog veel plezier daar en succes op je nieuwe school. Groetjes vanuit Bavel van Hans Trudy Lisa en Casper.

• 02 Augustus 2008 - 11:08

Myrthe:

Hej Nienke,

gelukkig is je operatie goed gegaan!
    Ik geniet echt van je leuke verhalen...heb ze net allemaal gelezen omdat ik eerder op vakantie was! Nog veel plezier! Kus Myrth

• 05 Augustus 2008 - 17:20

Mama:

¿Tienes ya una nueva direccion en Talca?

• 05 Augustus 2008 - 17:52

Nienke: