¿Eerst goed nieuws of eerst slecht nieuws? - Reisverslag uit , van nienke14 - WaarBenJij.nu ¿Eerst goed nieuws of eerst slecht nieuws? - Reisverslag uit , van nienke14 - WaarBenJij.nu

¿Eerst goed nieuws of eerst slecht nieuws?

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

21 Juli 2008 | ,

Hey allemaal,

Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws, niet schikken hoor zo erg is het nou ook weer niet. Ik zal beginnen met het slechte nieuws en daarna heb ik twee leuke dingen.

1. Ooginfectie
Vorige week was ik aan het winkelen met Renata (Brasil) want we hadden beide een nieuwe trui nodig, ja het is hier nog steeds koud. Toen ik in de spiegel keek zag ik iets raars in me oog. Het leek een soort wondje, heel raar. Snel me trui afgerekend en naar de eerste beste brillenwinkel gerend om te vragen of zij misschien wisten wat het was. Nee, dat wisten ze niet maar ik kreeg een kaartje van een oogarts. We liepen binnen en ik werd heel snel geholpen gelukkig want ik was wel een beetje geschokken. Eerst moest ik kijken of ik nog wel goed kon zien… en dia met allemaal letters.. hmmm in welke taal zal ik deze gaan opnoemen??? Gewoon maar lekker in het Nederlands gedaan. Met mijn ogen was niks mis. De dagen daarna moest ik was druppels nemen en na een week terug komen. Na een week bleek dat de infectie te erg was en dat ik een operatie moet, fijn. Sta je dan in Chili en nu??? Gelukkig heb ik een geweldige moeder en samen met de verzekering hebben we besloten dat ik toch hier in Chili ga doen. Ik meot zo de docter bellen om te kijken waar en hoe. Waarschijnlijk al deze vrijdag,…

2. Tripje door de Andes
Vorig weekend ging in met Renata (Brasil) en Clair (Australia) naar Mendoza, Argentinie. Een ritje van 250km maar 7uur… Dat is omdat je door de Andes moet. WOW wat was het mooi zeg!!! Door de bergen sneeuw en al. Ik moet toegeven dat he teen beetje eng was hoor. Al die haarspelbochten in zo een grote bus zonder verlichting op de weg bah. Maar echt zooooo de moeite waard! Het leukste was de grens overgang. Ergens tussen de Bergen 2945 meter hoog om precies te zijn tussen ijs, sneeuw en weet ik veel wat warden we de bus uitgesleurd en moesten we onze passporten laten zien. En koud dat het was!!!!!! Het ging zo…

Eerst over de grens van Chili naar Argentinie want daar was het hokje van Chili om het land te verlaten, dan weer terug naar Argentinie om binnen te mogen. Dan weer terug naar Chili want daar stond de bus. Toen reden we verder naar Argentinie, weer de bus uit, terug lopen naar Chili om onze tassen te laten controleren. Logisch? Dit allemaal in hetmidden van de nacht. De terug weg was nog leuker want toen moesten we 5uur wachten.

Mendoza zelf was heel erg leuk, veel wijn gedronken.

3. Tripje naar Talca
Donderdag ben ik naar Talca gegaan. Met de bus ongeveer 3 uur van Santiago. Toen ik aankwam, kleine Cultuurschok. Het is echt platteland. De straten hebben geen stoep en veel zand, stof, klei en veel plassen water. Toen ik eindelijk de geode bus (die bij elke hobble uitelkaar kon vallen) had gevonden kwam ik aan bij de universiteit. WOWOWOW wat een mooie plek zeg. Het is echt een Amerikaanse universiteit, allemaal gebouwen,m grasvelden echt super mooi. Ik ging naar het international office en ze zijn echt heeel erg aardig. Ik kreeg een kleine tour en ze hebben al een huis voor me en alles. Ze zorgen goed me daar dus no worries. Talca is dus okee! Ik ga er volgende week naar toe.

Buiten me oog om gaat het dus heel erg goed! De school is echt geweldig en de mensen zijn echt heel aardig hier. Maak je dus please geen zorgen want ik ben in geode handen.

Nog eenpaar rare dingen hier.. VEEL honden in de straat!! Levend of overleden echt niet normaal. Ook moet ik wennen aan de supermarkten met 55kassa´s.

Nah ik ga snel weer. Tot de volgende week.
Nienke

  • 21 Juli 2008 - 19:48

    Laura Van Driel:

    Hej nien!!

    wat leuk en nu dan ook minder leuk om je verhalen te lezen! Ik ben erg opgelucht en blij dat alles zo goed voor je geregeld is, is een zorg minder:D Heel veel sterkte met je oog en ik hoop dat de operatie goed verloopt!! ik zal je verhalen volgen! liefs!

  • 21 Juli 2008 - 22:31

    Mirjam :

    Hoi hoi,
    Heel benieuwd naar je verhalen van de Uni. Zien de gebouwen er net zo uit als "mijn" University in Engeland, en verblijf je net als ik ook op campus?
    Zo veel vragen, hopelijk ook binnenkort antwoorden.
    Heel veel succes met je oog en beterschap voor de komende periode.
    Bye X

  • 21 Juli 2008 - 23:07

    Anneke:

    Nienke, het allerbeste met je oog.
    Volgende keer alleen leuke verhaaltjes graag....

  • 22 Juli 2008 - 07:47

    Mama:

    Groetjes uit Konstanz! Vandaag gaan we via Zwitz. en Oostenrijk naar Italie. Ik word gek van dit Duitse toetsenbord want de z en y yijn verwisseld. XXX en sterkte donderdag, we bellen of sms'en nog.

  • 22 Juli 2008 - 09:00

    Marjolein:

    Hoi...
    Nou eng zeg dat je een operatie moet. Veel sterkte alvast!!! En volg je verhalen ook leuk mee hoor :) Nou hoor snel weer van je maak je ook veel foto's van al die mooie plaatsen die je tegenkomt?

    groeten uit Purmereutel

  • 23 Juli 2008 - 20:55

    Chantal:

    hey nien,
    veel sterkte met de operatie!
    x

  • 24 Juli 2008 - 10:43

    Simone:

    Hey nien,

    Wat rot voor je zeg van dat oog. Helemaal ..... dat je geopereerd moet worden...majah..tis niet anders. Ik wens je heel veel sterke morgen!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Chili en Argentinie

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2009

De laatste uit Chili!

20 Januari 2009

1435km van de dichtbijzijde McDonalds vandaan

18 December 2008

Mí Talca

06 November 2008

Van 0 tot 4500meter hoog en van -10 tot 40C

26 September 2008

18 september in Chili

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 61894

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: