Mí Talca - Reisverslag uit Talca, Chili van nienke14 - WaarBenJij.nu Mí Talca - Reisverslag uit Talca, Chili van nienke14 - WaarBenJij.nu

Mí Talca

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

18 December 2008 | Chili, Talca

Hoi allemaal,

Nog even een klein berichtje uit Talca. De dagen gaan heel snel voorbij. Iedereen is bezig om het semster af te ronden. Maar ik heb al een paar dagen vakantie!! Gelukkig geen enkele herkansing. Ik kan terug naar de HES met een koffer vol met studiepunten, iets wat ik nooit had gedacht mijn eerste weken hier.

Wat staat er verder op het programma?? Ik heb tot 7 februari om Chili te verkennen. 8 februari ben ik weer terug in Nederland. Zoals ik al eerder heb verteld is Chili en land met heel veel verassingen. Natuurlijk zou ik naar verschillende landen in Zuid Amerika kunnen reizen maar ik verken liever Chili heel goed dan veel landen half. Kerst en Oud & Nieuw zullen worden gevierd aan het strand maar in verschillende plaatsen. Daarna ga ik naar het zuiden, helemaal het puntje (bijna de zuidpool) om daar de wonderen van Patagonie te ontdeken. Niet slecht huh?

De laatste weken veel gedaan in Talca. Feestje hier en daar, veel tentamens, rondhagen in het gras, voetbalwedstrijden etc. Twee weken geleden speelde we de finale van alle universiteiten in de regio. Ik had echt super veel zin om te spelen omdat we de finale hadden bereikt omdat het andere team niet kwam opdagen (welkom in Chili). Bij rust stonden we 2-0 achter maar niets is onmogelijk. Met de stem van coach Edwin in me achterhoofd ¨fel beginnen¨ begon ik de tweede helft. Jammer genoeg iets te fel want na 5min kreeg ik mijn tweede gele kaart!!! ROOD!!! Nog nooit in leven is me dat overkomen. Met tranen in me ogen verliet ik het veld, dat was mijn Chileense voetbalcarriere. Pfff hoe moet Zidane zich wel niet gevoeld hebben...

Vorige week toen ik thuis kwam vond ik drie huisgenootjes in tranen. ¿Que paso? Sinterklaas was langs geweest en had in hun schoen een fotolijst met fotos van ons allemaal. Alles was aanwezig, pepernoten, gedicht in het Spaans (zo trots op mezelf) en koude chocolade melk. Ik ga ze echt zo erg missen. Ze hebben me zo goed ontvangen, ik heb er geen woorden voor.

Oh ja ook wel een grappig verhaal. Vorig weekend kwam ik de buurvrouw tegen en ze vroeg of ik bij haar kwam eten want haar kinderen waren dat weekend bij hun vader. Camilio (5), Florencia (3) en Sebastian (1) zijn een van me beste vrienden hier. Tijdens het eten vertelde ze over een ¨evento¨ wat de volgende dag zou zijn. ¨Wil je mee?¨ Vroeg ze. Altijd in voor iets nieuws zei ik zonder verder te vragen wat voor event het zou zijn zei ik: ¨ja, leuk!¨. Gevolg..... zondagochtend om 8.30 zat ik in een zaal met 450 jahovagetuigen 3uur lang de bijbel te lezen.. hmmm. Toen ik thuiskwam kwamen me huisgenootjes niet bij van het lachen, ja heel grappig.

Gisteren had ik mijn afscheidsfeestje. Huis VOL met mensen iedereen aan het dansen echt een super feest. Ik ga het zo missen hier!!!

Zo gaan de dagen dus voorbij. Het is nu echt zomer, heet! Elke dag ruim 30C, heerlijk maar soms is het echt te warm. Veel ijsjes en koude biertjes dus.

Nah ik ga maar weer een einde aan breien. Misschien dat ik tijdens het reizen nog wat schrijf maar ik kan het niet beloven. Bedankt voor al jullie berichten!
Tot in Amsterdam!

  • 18 December 2008 - 17:36

    Marjolein:

    Heey nienke!

    Leuk om je verhalen te lezen zeg! Zo te horen gaat het allemaal super met je en heb je het echt naar je zin. Als ik die verhalen lees krijg ik ook echt zin om te gaan reizen! Ik wil je alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar wensen!
    Geniet ervan de laatste 2 maanden!

    xxx Marjolein

  • 18 December 2008 - 17:46

    Martje:

    Wow nien.. wat een verhalen weer. Te cool! Geniet van je mooie reis!!! En ik ben eerlijk gezegd blij als je weer terug bent!! Als je zin hebt in potjes voetbal in de 5e klasse ben je meer dan welkom:) Denk steeds aan je als we tekort komen... 'was je maar hier!' denk ik dan. Zet hem op, geniet en tot in februari!!
    Zoen Martje

  • 18 December 2008 - 18:13

    Annechien:

    Chika, ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar! supercool dat je nog veel gaat reizen! gelijk heb je! geniet er nog van de laatste paar maandjes, ze vliegen voorbij!

    adios

  • 18 December 2008 - 18:45

    Migael:

    hey nien,

    ik wens je alvast hele fijne kerstdagen, goed uiteinde en een heel voorspoedig 2009!

    egt super wat je allemaal doet!

    -x- migael

  • 18 December 2008 - 19:07

    Pamela:

    heeeeeey niensko!!
    Leuk zeg allemaal, jij bent al aan het einde en ik moet nog beginnen 3 januari ben ik weg.. Heb er echt superveel zin in maar eerst nog 2 weekjes skieen!

    greetzzzz pam

  • 18 December 2008 - 20:53

    Kurt:

    Hey Nien!

    Zo te horen gaat het je goed. Briljant dat je opeens terecht komt tussen allerlei Jehova-getuigen, hahaha! Daar zit je dan lekker met een bijbeltje vriendelijk te doen om die mensen maar niet te kwetsen;-) Ik was meteen al naar buiten gerend, hihi.

    Nou veel plezier met reizen daarzo en tot snel!

    Groetjes Kurt

  • 18 December 2008 - 21:17

    Lotte:

    Super om je verhaal te lezen en alle studiepunten binnen,lekker hoor! Que bueno!
    Veel plezier nog met het rondreizen!

  • 19 December 2008 - 08:59

    Els En Cees:

    Dit is toch super, dat je dit allemaal mag meemaken.Kan me voorstellen dat je 't zal gaan missen!
    Sinterklaas viering bij oma hebben we simpel gehouden(lekker eten en borrelen)maar met de diavoorstellingen was t toch ouderwets gezellig, en met jouw telefoontje was er toch nog 'n beetje bij.
    Tenslotte willen wij je een hele fijne warme! kerst toewensen en al wat wenselijk is voor 2009!!!!groetjes

  • 19 December 2008 - 09:40

    Mirjam:

    Hoi hoi,
    Geniet nog even van je laatste paar maandjes. Ik had van Emiel al begrepen dat het een prachtig land is, dus dat zal vast wel gaan lukken. Als jij terug komt zit ik net in Engeland en ik kom misschien in Mei weer terug, dus dan moeten we maar even afspreken om foto's te kijken.
    Bye x

  • 21 December 2008 - 01:25

    Steffie:

    Holaaa!
    Parece que lo pasastes bien aca:p Que rico!
    Recibistes mi email?
    Estuve pensando que quizas igual seria una bonita idea que pasare a verte, pero no se si vas estar entre navidad y año nuevo... ??
    En todo caso, paso lo super bien en el tiempo que te queda..
    Besitos!!

  • 22 December 2008 - 21:45

    Hans En Trudy:

    Hoi Nienke,
    Wat een belevenissen weer. Rode kaart; foei, maar euh wie heb er nou gewonnen. Met 2-0 achter; is het dat gebleven of is het nog erger geworden na je rode kaart. Nou je die bijbelteksten uit je hoofd kent, kun je in Nederland misschien ook wel straks de deur langs. Fantastisch dat je nog naar Patagonie gaat; dat moet ontzettend mooi zijn. Mijn collega die tegenover mij zit is er ook geweest maar dan in het Argentijnse deel; prachtfoto's gezien. Geniet er maar van.
    En tot slot wensen wij jou fijne kerstdagen en een voorspoedig 2009.Tot ziens van ons allen uit Bavel.

  • 03 Januari 2009 - 20:21

    Annette:

    Hai meis,
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen en je foto's zijn echt ZO geweldig!! Zo te horen haal je alles eruit wat erin zit. Helemaal goed. En óók nog je studiepunten gehaald. Gekkenhuis :-P Veel plezier nog je laatste (vakantie)maand en ik hoop je verhalen nog eens live te horen!
    Groetje!

  • 04 Januari 2009 - 17:26

    Anneke:

    Hallo Nien,
    Lekker jôh, dat je alle studiepunten hebt. Kun je nu relaxen. Wat je volgens mij al deed...
    Van de week las ik een artikel over vliegvissen in Patagonië. Hele mooie foto's zaten daarbij, jij gaat weer genieten!!
    Ik hoop dat je er nog over schrijft en vooral: dat je er foto's bij plaatst.
    Oh ja, nog de beste wensen voor komend jaar...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Talca

Chili en Argentinie

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2009

De laatste uit Chili!

20 Januari 2009

1435km van de dichtbijzijde McDonalds vandaan

18 December 2008

Mí Talca

06 November 2008

Van 0 tot 4500meter hoog en van -10 tot 40C

26 September 2008

18 september in Chili

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 61899

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: