De laatste uit Chili! - Reisverslag uit Rengo, Chili van nienke14 - WaarBenJij.nu De laatste uit Chili! - Reisverslag uit Rengo, Chili van nienke14 - WaarBenJij.nu

De laatste uit Chili!

Door: Nienke

06 Februari 2009 | Chili, Rengo

Hoi allemaal,

Het zit er alweer bijna op. Over 26uur zit ik in het vliegtuig richting het noordelijkhalfrond, de winter en mijn oudelijk leven.

Er zijn ontzettend veel dingen die ik zou kunnen schrijven en zeggen over de laatste paar weken. We hebben zoveel mooie dingen gezien. Bergen, gletsjers, bossen, ijs,meren, pinguins, landschap met helemaal niets. We hebben uren gelopen met rugzakken van 17km, geslapen in de straten, 800km van de zuidpool en ijsje gegeten etc etc. Deze reis zal ik nooit meer vergeten.

Maar natuurlijk het Chileens leven ook niet. De mensen zijn hier zo gastvrij, zo vriendelijk en puur. Ik ben nu in Rengo, een heel klein dorpje. Hier wonen Maca en Maka, mijn huisgenootjes in Talca. Ze stonden erop dat ik de laatste dagen met hun doorbracht, met alle liefde natuurlijk. Het is leuk om hun leven hier te zien. Ik werd met open armen ontvangen. Ooms en tantes komen elke avond langs om de dag te bespreken. De vader van Maca was zo blij me te zien dat hij de lokale radio had gebeld om me welkom te heten en een liedje aan te vragen. Dit is maar een voorbeeld van hoe lief de Chileenen zijn.

Natuurlijk wachten er veel leuke dingen in Nederland waar ik naar uit kan kijken maar ik kan met alle eerlijkheid zeggen dat ik 100% genoten heb en dat ik geen enkel moment spijt heb gehad dat ik Chili heb gekozen als land. Het is echt een aanrader!

Bedankt voor alle leuke berichten en tot de volgende keer.

Nienke

• 06 Februari 2009 - 14:38

Mirjam :

Weer een avontuur voorbij, maar nog meer dan genoeg tijd voor nieuwe. Ook hier in Engeland ben je altijd welkom (nou ja tot eind mei dan :P). Maar ga nu eerst maar weer eens genieten van de Nederlandse broodjes kaas. Bye x

• 06 Februari 2009 - 14:46

Josje En Merel:

Hele goede reis!!!

• 06 Februari 2009 - 14:57

Stephanie:

Willen eventuele afhalers op Schiphol zich even melden?

• 07 Februari 2009 - 09:50

Anneke:

WELKOM THUIS!!!

• 08 Februari 2009 - 16:13

Annechien:

chika

jeeje wat ging dat snel zeg die 6 maanden! hier in CR bevalt het ons ook prima! mn spaans wordt elke dag bje beter!
    succes weer in NL, zal wel wennen zijn denk ik voor je! en we spreken elkaar in april!

Hasta luego!!!

• 10 Februari 2009 - 08:37

Els En Cees:

Fijn dt je weer thuis bent, maar kan me voorstellen dat je er nooit een moment spijt van zult hebben dat je deze reis ondernomen hebt. Zien je waarschijnlijk wel binnenkort bij oma( die wel heel blij is dat je er weer bent)om naar de verhalen van je tijd in chili te luisteren.groetjes els en cees

• 09 Maart 2009 - 13:52

Stef:

een beetje een late reactie, maar echt heel leuk om je verhalen te lezen.
    Heb net ook je vorige verhaal gelezen, echt respect hahaha.
    Ben je inmiddels al aan je oude leventje gewend?
    xx