Naar school in Santiago!!! - Reisverslag uit , van nienke14 - WaarBenJij.nu Naar school in Santiago!!! - Reisverslag uit , van nienke14 - WaarBenJij.nu

Naar school in Santiago!!!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

10 Juli 2008 | ,

Hey allemaal,

Eén week van huis en nu al het gevoel alsof ik 4 maanden weg ben. Even een kleine up-date....

De laatste dag in Buenos Aires was leuk. Ik wilde heel graag naar de wijk Boca maar omdat het daar heel gevaarlijk is moest ik een manier vinden om daar toch te komen en dus het liefst ook weer uit....

Jullie weten allemaal dat ik bij Keytours heb gewerkt en aangezien ik hier bezig ben met veel kleine onderzoekjes vond ik dat ik ook eens een keer een city tour moest doen met een van mijn collegas... Dus hop in de bus (natuurlijk echt verschikkelijk al die voorgekoude dinngen) maar de tour ging ook naar Boca! Wat ik helemaal niet wist is dat de tour ook naar het stadion van Boca Juniors ging, dus daar ben ik ook gelijk binnen geweest.

De volgende dag naar Santiago, snelle vlucht, snel me bagage, todo bien. Maar toen.. opzoek naar me transferbusje en ik werd samen met nog wat mensen in een busje gepropt en we reden richting de stad. Ik heb geen idee waar ik allemaal ben geweest maar ik werd gedumpt bij mijn huis.

Ik zou eigenlijk bij allemaal studenten wonen maar ik zit nu toch in een gastgezin, nah ja gezin. Een vrouw (Marcela )van 28 en een man (Andre) van 30 en het zijn eigenlijk gewoon nog kinderen. Het huis is op de 16e verdiepingen uitzicht over de HELE STAD en BERGEN, nier normaaaaaaaa!!!!

Toen ik aankwam gingen we eten en kreeg ik meteen al heel wat pisco te verwerken. Pisco is de nationale drank (eigenlijk gestolen uit Peru, klein detail)

Volgende dag naar school... De school is ongeveer 25min lopen. Een mooie route want het is het oud'zuid van Santiago. De lessen zijn ´s ochtends van 9 tot 1 en echt heel erg leuk. De mensen zijn echt heel aardig en alles is heel goed in orde.Morgen heb ik mijn eerste toets en dan ga ik een niveau hoger als het goed is.

Er zijn hier heel veel mensen uit Brasil, echt hele leuke mensen. Nog geen Nederlander gezien hier... wel veel Amerikanen maar daar ga ik maar een beetje mee om. Ik ga voornamelijk om met de mensen uit Brasil en eentje uit de VS en Australie maar we spreken Spaans!

Na school gaan we meestal met ze alle iets eten of er is via school een activiteit. OF ergens naar toe of bijvoorbeeld informatie over het land. Dinsdag bijvoorbeeld hadden we info over de Mapuches, de orspronkelijke bewoners van Chili. Er zijn er nog een paar..

Morgen ga ik met Renate (brasil) en CLair (australie) over de Andes naar Mendoza en Argentina for de weekend!

Het gaat dus allemaal heel erg goed. Santiago is een leuke stad. De bergen om de hele stad zijn ZO MOOI. Alleen is het wel heel erg koud hier (5c)... vooral als je geen verwarming hebt ik je huis! Me Spaans gaat ook lekker... ik ben er echt de hele dag mee bezig dus dat is goed.

Groetjes uit Chili,
Nienke

ps 1 Putjes onderzoek
alle putjes zijn zo groot dat het water niet draaiend in het putje gaat... to be continued


  • 10 Juli 2008 - 20:44

    Elisabeth:

    Ha, die Nienke, hartstikke leuk, je bericht. Leuk te lezen wat je allemaal meemaakt en dat het zo goed gaat. Hier gaat ook alles goed. Ingrid en ik krijgen volgende week de sleutels van onze nieuwe woning. Spannend. Dan moet er nog wel van alles gebeuren, maar over drie maanden zullen we op de Hoofdweg 630, 1055 AB wonen.
    Met uitzicht, niet over Santiago, maar gewoon over Amsterdam. Kan er ook mee door.

    Groetjes, Elisabeth

  • 11 Juli 2008 - 00:16

    Anneke:

    Hoi Nienke,

    Lekker dat je het alweer naar je zin hebt! Blijf genieten en ik kijk uit naar je volgende berichtje.

    p.s. Doucheputje was niet prettig om te bekijken, wil je ook weten hoe het rook?

  • 11 Juli 2008 - 08:34

    Mirjam :

    Hoi hoi,
    Maar als je nu al begint met school, heb je pas zomer vakantie in de winter, toch? Oef dat duurt nog heel erg lang. Santiago lijkt me een erg mooie stad, dus laat de foto's maar snel komen.
    Bye x

  • 11 Juli 2008 - 10:07

    Marjolein:

    Wat enorm vet, en dan ook echt alles. De Nederlandse zomer mis je niet echt het regent al de hele week en het is ongeveer 18-20 graden. Dus als je terugkomt hoor ik alleen nog maar vloeiend Spaans van je, mooi is dat ! Ik wens je nog heel veel plezier en succes en wel mooie foto's maken he!! Ik lees binnekort vast weer een bericht van je op je site.
    groeten Marjolein

  • 11 Juli 2008 - 11:34

    Mama:

    Klinkt prima allemaal. Ga je nog van te voren kijken in Talca? Vandaag ga ik het ouderlijk huis in NY gedag zeggen. En vanmiddag ga ik over de Andes (oeps, ik bedoel over de Hudson) naar New Jersey voor het weekend. Het zwaarste van de 2 weken was alle kruidenpotjes weggooien uit de keukenkast. Maandag ben ik weer in Amsterdam. Liefs, M.

  • 12 Juli 2008 - 15:05

    Aaf:

    Nou dat wordt echt nog wel met jou en spaans! Als het altijd zo koud is daar kom ik je niet opzoeken hoor!groetjes!!

  • 13 Juli 2008 - 23:03

    Laura:

    Heey nienk

    Leuk om te lezen dat je zulke geweldige dingen doet en dat je leuke mensen hebt ontmoet. Ik ben benieuwd naar je fotos!!!Dikke zoen en pas op jezelf en natuurlijk suuces met je spaans.
    Saludos vanuit Costa Rica
    Pura vida

  • 15 Juli 2008 - 21:41

    Sarah:

    heey Nien,

    Fijn dat je toch weer een woordje spaans brabbelt..de eerste dagen in BA zo leuk waren..je putjesonderzoek no een vervolg krijgt en het zo ontzettend naar je zin hebt!
    Een klein nadeeltje..heb zitten puzzelen..maar uit een viltje van pisco..is heus geen he Nienke te maken..

    Geniet ervan, ik houd je site in de gaten voor de coming stories..

    dikke kus!

    Ps. zorgen zijn voor later..geloof me alles komt goed!

  • 18 Juli 2008 - 16:18

    Marlies Speet:

    Hoi Nienke,nog steeds alles goed? Wij gaan nu op vakantie naar Italië dat even geen berichtjes.In Breda gaat alles voor spoedig.Alleen geen mooie zomer.Groeten ook van Oma,Theo,Stefan,Sander en Marlies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Chili en Argentinie

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2009

De laatste uit Chili!

20 Januari 2009

1435km van de dichtbijzijde McDonalds vandaan

18 December 2008

Mí Talca

06 November 2008

Van 0 tot 4500meter hoog en van -10 tot 40C

26 September 2008

18 september in Chili

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 61897

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: