Een paar dagen na de aardbeving - Reisverslag uit , van nienke14 - WaarBenJij.nu Een paar dagen na de aardbeving - Reisverslag uit , van nienke14 - WaarBenJij.nu

Een paar dagen na de aardbeving

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

03 Maart 2010 | ,

Hoi allemaal,

Ten eerste HEEL ERG BEDANKT voor alle bijdrages die ik al heb mogen ontvangen. Het doe me HEEL VEEL goed om te zien dat er zoveel mensen zijn die willen helpen. Mijn vrienden hier zijn ook heel erg onder de indruk van alles hulp en bedanken jullie ook heel erg. Het land is nu druk in de weer om zoveel mogelijk hulp te bieden. In de supermarkten en op straat staan mensen geld/boodschappen te verzamelen. Het Rode Kruis ontvangt ook heel veel. Vrijdag is er een nationale TV actie.

Ik heb al met wat mensen gesproken en ik weet zeker dat het geld (wat ik verzamel) goed terecht gaat komen. Volgende week gaat er sowieso een volle bus met spullen naar Constitución (aan de kust vlakbij Talca waar ik ook heel veel vrienden heb wonen). Ik ben ook met andere vrienden die dichterbij Santiago wonen een truck aan het regelen om spullen en eten naar Talca te brengen. Ik zit ook te denken aan dingen voor later, en niet nu alles gelijk uitgeven. De winter komt er aan dus misschien dingen zoals een kachel enzo voor mensen over 1 of 2 maanden. Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk!

Hier in Santiago alles okee, de stad lijkt normaal. In de supermarkt is het brood, water en bier (zuiplappen dat het zijn;-) ) nog steeds moeilijk te krijgen maar er is genoeg eten. Geen plunderingen of zo. Ik ga morgen naar het hotel om te kijken hoe of wat met het afstuderen maar ik denk dat het wel okee is. Ik weet niet of er al licht is in het stadion maar ik geloof dat we morgen ook weer gaan trainen.

Nog wel af en toe een naschok maar ik ben er al aan gewend. Ik probeer wel aan me scriptie te beginnen maar ben eigenlijk nog veel te druk bezig met het plannen van de hulp.
Verder.. moest na 3 maanden bij verschillende vrienden te hebben gelogeerd moest ik toch echt wel een huisje gaan zoeken, was die rugzak toch echt zat. Heb spullen liggen in 4 verschillende huizen (als het huis in Talca nog een huis is). Zonder te veel moeite gisteren bij een vriend van vrienden van mij een goede kamer kunnen vinden voor de komende maanden.

Ik ga snel weer verder, nogmaals BEDANKT heel erg BEDANKT jullie hulp is geweldig en de mensen hier en ik waarderen het enorm. Nienke Speet ING, Amsterdam 4407183 Elke cent help! 1 liter melk kost hier €0,70, daar kunnen vier mensen een vol glas van drinken!

Ik schrijf snel meer.
Groetjes,
Nienke

  • 03 Maart 2010 - 23:05

    Migael:

    hej nien,

    namens mijn pleegouders alvast graag gedaan natuurlijk :)
    ik zal je mailtje ook even doorsturen naar hun.
    heel veel succes en goed dat je dit allemaal doet!

    x migael

  • 04 Maart 2010 - 15:30

    Marlies:

    Heel veel succes Nienke,Breda helpt ook mee!!

  • 04 Maart 2010 - 21:38

    Sonja:

    Hey lieve Nienke,
    Krijg je mailtje net doorgestuurd van je vader. Ik zal ook een bijdrage overmaken en de mail doorsturen naar alle mensen in mijn lijst. Fijn te horen dat het goed met je gaat. We denken veel aan je.
    Heel veel liefs

  • 13 Maart 2010 - 20:17

    Marja :


    Toppie meid wat je daar allemaal doet. Zelfs aan de honden wordt gedacht. Geweldig. Succes.

    Marja en paul.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 61860

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: