Wat je wel niet allemaal op straat kunt vinden - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van nienke14 - WaarBenJij.nu Wat je wel niet allemaal op straat kunt vinden - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van nienke14 - WaarBenJij.nu

Wat je wel niet allemaal op straat kunt vinden

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

20 December 2005 | Mexico, Playa del Carmen

Hoi Allemaal,

Ten eerste bedankt voor al jullie leuke reacties!

Vandaag heb ik een vrije dag. Het hotel is nu bijna een week open dus het werk is nu echt begonnen. Het is nog niet heel erg druk maar met kerst zitten we propvol. Het is nog steeds heel erg leuk allemaal. Ik heb het gevoel alsof ik een beetje op vakantie ben. Beetje volleyball spelen, praten met de gasten, met de kids spelen. Maar het is wel vermoeiend hoor. We beginnen om 09:30 en dan zijn we klaar om 24;00 uur. We eten ook met de gasten. We moeten de hele tijd bezig zijn met de gasten. Praten, praten en nog een praten. ´S avonds doen we spelletjes in de bar of een show in het theater. Ik heb nog niet in het theater gedaan maar volgende week is de primere van Saterday Night Fever dus dan sta ik ook op het toneel te dansen voor een volle zaal, 500 mensen!! AAHHHHHHHHHHHH Ik ben hard aan het leren om alle stapjes te kennen.

Het spaans blijft lastig. Ik leer elke dag meer. Ik heb gisteren een roommate gekregen en zij spreekt spaans dus dat is heel erg goed. Daar ben ik heel erg blij mee. Misschien dat ik ook nog extra spaans lessen ga volgen. Er gaat ook een roddelrond dat er nog een Nederlands meisje komt voor de kidsclub.

Vandaag ben ik naar Playa del Carmen gegaan. Het is een toeristen paradijs hier. Het strand hier is ook heel erg mooi maar het stand bij mijn hotel vind ik mooier. Om hier te komen kan je met een bus of een taxi. Een taxi is best duur. Met de bus is heel anders dan in Nederland.

Het gaat zo; je gaat aan de kant van de snelweg staan. Er rijden kleine busjes en als ze voor je willen stoppen knipperen ze met hun lichten. Dan moet je je hand uitsteken en het busje aanhouden en dan stopt het voor je. Op de snelweg dus!!! Dan vertel je waar je naar toe wilt. Naar Playa del Carmen is 40km en je betaald maar €1,75.

Ik ging net even een rondje lopen en ik ben weggelopen van al dat toeristische gedoe. Meteen wordt het veel stiller op straat. Als je door de openingen van de huizen kijkt zie je veel bijna krottenhuizen. Ook zijn er veel van die eethuisjes waar dan niemand zit, witte muren en tafels met hele lelijke tafelkleden. Er zijn heel veel dingen waar ik foto van zou willen maken maar ik doen het toch maar niet want dat vind ik zo neerbuigend. Het is hier echt HEEL ANDERS dan in Nederland of waar ik dan ook geweest ben.

Ik ben nu in Playa del Carem. IK ging net een rondlopen door de ¨echte buurt¨ en ze hebben hier een soort bakfietsen. En ik dacht, wat ligt daar nou in? De bakfiets stond voor een slager en in de bak lag een varken. Midden op straat!!! Je kon alleen zijn snuit en zijn poten zien. Het was een raar gezicht. Dit zou je in Nederland nooit tegenkomen.

Het gaat allemaal prima hier. Ik begin al een lekker kleurtje te krijgen. Oh op verzoek nog een keer mijn adres voor ALLE post die jullie me willen sturen

Akumal Beach Resort
Animation
Nienke Speet
KM 104 Carretera Cancun-Tulum
Akumal, 77760
Mexico

Ik ga nog een rondje lopen en dan terug naar Akumal. Ik wens jullie allemaal fijne dagen!

Groetjes uit het zonnig Mexico
Nienke

ps Mam, ik heb het boek van Charles uit en ik begin steeds beter te worden in Sudoku´s

  • 20 December 2005 - 21:28

    Je Bro:P:

    hmm naja, klinkt leuk allemaal, misschien wel zwaar maar ach:P ik blijf jaloers:P succes met saturday night!! en met de rest ook!

    mazzels

  • 20 December 2005 - 21:28

    Alicia:

    He Nien,

    echt leuk om te zien dat het zo goed met je gaat! Hier in Nederland is het namelijk echt koud, VEERSCHRIKKELIJK! Maar ja wat kan je eraan doen. Ik ga zelf donderdag naar Spanje kerst met de familie vieren. Wanneer kom je trouwens weer terug?
    Nou als je nog iemand nodig hebt om bepaalde dingen te vertalen of zo, je weet het stuur me gerust een e-mail. Genietse en tot snel. Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

    Kus Alicia

  • 20 December 2005 - 21:43

    Lesley:

    Hee nien!
    Leuk dat je het zo naar je zin heb! Aan je verhalen te horen vermaak je je dus echt prima! Hier is het lkkr koud dus je zit daat goed!! Hoop dat het allemaal gaat lukken met je theater cariere! Maar daar hoef ik me vast geen zorgen over te maken! Ik wens je alvast een fijne kerst en een super gaaf nieuw jaar! Heel veel liefs Lesley en Milan natuurlijk!!

  • 20 December 2005 - 23:52

    Cis:

    hahah, gelukkig ben ik niet de enige die heel veel nieuwe dingen ziet, ook al ben ik nog niet tegen een geslagte varken aangelopene hahahah.
    Wel tegen heel veel doodliggende meurende honden.
    Maja groetjes en kusjes vanaf de overkant. Ik heb al naar je gezwaait hoor
    ayo

  • 21 December 2005 - 08:05

    Sam:

    hey, het klinkt allemaal best leuk, Wel vies van die varken, ik ben blij dat ik die in NL niet tegenkom :)
    xxx

  • 21 December 2005 - 08:44

    Sandra:

    Hoi Nienke!
    Nou, jij hebt het wel naar je zin daar! Veel succes met Saturday Night Fever en zet de foto's even op deze site!!

    Doeiii
    Sandra

  • 21 December 2005 - 10:59

    Steffie:

    Alvast een: "Feliz Navidad y todo lo mejor para el Año Nuevo! Mueve las caderas! Se que te va salir bien;)
    Xau Xau XxX

  • 21 December 2005 - 16:11

    LYNN:

    HOLA HOLA CARACOLA!!nog 4 weekies in dit koude landje.. dan zien we elkaar weer!! echt leuk je verhalen te lezen, kan ik alvast een beetje voorbereiden. POR AHORITA: ¡FELIZ NAVIDAD Y PROSPERO AÑO NUEVO! un beso y abrazo desde Holanda fríaaaa

  • 22 December 2005 - 20:25

    Merel En Josje:

    Eey Nienke,
    Klinkt echt super allemaal! Hier is het koud en nat...
    Hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!
    xxx Merel en Josje

  • 22 December 2005 - 20:27

    Mama:

    Doen ze daar iets aan Novena (9 dagen voor kerst)? Ik las er iets over. Ja, sudokus...ik maakte laatst de hele sudoku uit de Spits tussen Amsterdam en Baarn. Maar soms verknal ik het nog. Moet ik ze uitknippen en opsturen?

  • 22 December 2005 - 20:28

    Mama:

    Doen ze daar iets aan Novena (9 dagen voor kerst)? Ik las er iets over. Ja, sudokus...ik maakte laatst de hele sudoku uit de Spits tussen Amsterdam en Baarn. Maar soms verknal ik het nog. Moet ik ze uitknippen en opsturen?

  • 23 December 2005 - 14:31

    Mirjam:

    Heel veel succes met je theater carriere. Over Sudoku's gesproken, de kranten hier hebben iedere dag een hele pagina, je hebt zelfs letter sudoku (die zijn moeilijk joh). Groetjes uit het koude Wales

  • 24 December 2005 - 03:34

    Grandmom:

    Thanks for all the details of what's happening! It does sound like a very long "work" day, but as you say, it feels like vacation rather than work some of the time, at least. Will some one take a picture of you dancing??

    Want to tell you that I saw the Time Warner Holdiday decorations today. You were right. They were well worth seeing! I also saw the tree decorated with ceramic musical instruments at Lincoln Center. The city is so beautiful now, with all the lights and decorated trees.

    Lots of love,
    Grandmom

  • 24 December 2005 - 03:36

    Grandmom:

    Thanks for all the details of what\'s happening! It does sound like a very long \"work\" day, but as you say, it feels like vacation rather than work some of the time, at least. Will some one take a picture of you dancing??

    Want to tell you that I saw the Time Warner Building\'s Holdiday decorations (the colored stars) today. You were right. They were well worth seeing! I also saw the tree decorated with ceramic musical instruments at Lincoln Center. The city is so beautiful now, with all the lights and decorated trees.

    Lots of love,
    Grandmom

  • 24 December 2005 - 03:39

    Grandmom:

    Forgot to tell you: I'm now doing Sudoku puzzles, too. Maxie gave me one of his books (he had two)! It's fun.
    Love, G.

  • 24 December 2005 - 16:50

    Grandmom:

    Question: What languages do the guests speak? English?Italian?Spanish?
    It's great that you have a roommate who speaks Spanish! Can she give you lessons?

    Love,
    G.

  • 24 December 2005 - 16:51

    Grandmom:

    Question: What languages do the guests speak? English?Italian?Spanish?
    It's great that you have a roommate who speaks Spanish! Can she give you lessons?

    Love,
    G.

  • 24 December 2005 - 16:54

    Grandmom:

    How was Christmas celebrated at the hotel? Decorated tree? Special Spanish foods?

  • 24 December 2005 - 16:57

    Riet:

    Dag Nienke,
    Wat een gezellig en ook interessant verhaal heb je gestuurd.
    Hoop dat je goede dagen hebt daar en vooral voor het komend jaar alle goeds gewenst. Was net boven en heb met je moeder een stuk heerlijk zelfgebakken kerstbrood gegeten. Dat moet je nu even missen maar je zult het later zeker inhalen.
    Heb ik net weer op de verkeerde knop gedrukt waardoor ik van je mailinglist verwijderd. Wil je aub. zorgen dat ik er weer op kan. Heel graag.
    Ga lekker door met lopen, entertainen, dansen en sudokuen. Veel plezier. Groet van Riet

  • 30 December 2005 - 10:18

    Myron:

    Hoi Nienke,

    Wat leuk om je site te lezen met al die geweldige verhalen. Ik ben wel onwijs jaloers op je, als ik dat allemaal lees zou ik zo een ticket willen kopen en weer naar Mexico vertrekken. Toen ik 9 maanden in Mexico was had ik precies zo'n site met verhalen en foto's. Ik heb er nu een heel mooi fotoboek van laten maken. Heel veel plezier nog!!!!
    Cuidate y suerte, un beso grande

  • 31 December 2005 - 20:56

    Jeroentje:

    ff aan me klasgenootje ver weg een gelukkig nieuwjaar wensen! geniet ervan. -xx-

  • 01 Januari 2006 - 19:46

    Edwin:

    nienke gelukkig nieuwjaar

  • 01 Januari 2006 - 22:11

    Grandmom:

    HAPPY NEW YEAR!

  • 02 Januari 2006 - 21:53

    An:

    felis anja nobo!

    groetjes vanaf curacao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Playa del Carmen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 61850

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: