Van -17c naar 25c - Reisverslag uit Akumal, Mexico van nienke14 - WaarBenJij.nu Van -17c naar 25c - Reisverslag uit Akumal, Mexico van nienke14 - WaarBenJij.nu

Van -17c naar 25c

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

11 December 2005 | Mexico, Akumal

Hoi hoi,

Na een lange dag reizen, van New York, Chicago, Mexico stad, Cancun, Akumal, ben ik dat eindelijk aangekomen. De reis ging allemaal heel erg goed. Dit keer was mijn bagage me goed gevolgd.

In Mexico stad was het allemaal een beetje rommeling. Het uitzicht maakte het helemaal goed. Wat een stad zeg!!! Inmens groot. Van de nette rijtjes huizen boven de VS was niks meer over. Alles doorelkaar en alles verschillend. We volgen recht over de stad. Het leukst waren de gekleurde zeilen die je kon zien van de verschillende markten die door de stad zijn.

Aangekomen in Cancun stond er iemand op me te wachten. Het leek alsof hij geen engels kon dus dat ging een dodelijk rit worden. Het is 120km van het vliegveld naar het resort. Maar het viel allemaal wel mee.

Aangekomen bij het resort kreeg ik me kamer. Hij is best groot en er staan twee bedden in. Het bed is alleen een beetje kort! Ik ging even terug naar beneden en heb even gesproken met wat meisjes en we zijn naar het strand gelopen.

De volgende dag gingen we ontbijten. Ik dacht dat er niemand nog in het hotel zou zijn omdat het pas de 15e opengaat vanwege die orkaan. Nou ik had het mooi mis! Er werken hier 200 mensen! Het is net een drop. 60 mensen wonen hier en werken allemaal ergens anders maar we eten wel samen.

Het eten is lekker. 'S ochtens staan er altijd bonen maar dat heb ik nog niet geprobeerd. We eten op vaste tijden. 3x per dag.

Ik ga werken bij het animatieteam. We zijn nu aan het repeteren voor onze show Saterday Night Fever. Het is ontzettend veel danswerk! Nou als ik iets niet kan dan is het wel dansen. Iedereen is echt heel erg goed maar we werken hard.

Ons team bestaat uit 10 mensen. Heel erg aardig allemaal. Ze werken allemaal al lang bij verschillende resort. De mensen zijn hier zo kort! Ik steek echt boven alles en iedereen uit. Me bed is ook een beetje kort haha.

Het spaans is nog best lastig maar ik leer en versta elke dag steeds meer.

Vandaag hebben we een vrije dag. Dat kwam goed uit want gisteren zijn we uitgeweest in Playa del Carmen. SUPER gezellig. Natuurlijk kwam ik Nederlandse mensen tegen... maar ik vond het wel lekker even Nederlands te spreken.

Vandaag heb ik op het strand gelegen en uitgeslapen. Het strand is ZOOOOO MOOOII! Echt niet normaal. Precies zoals op de fotos en het weer is gewoon warm. Dat was heel wat anders dan in Chicago, - 17c

Kortom alles bueno aqui!

Groetjes uit het zonnige Mexico!
Nienke

  • 11 December 2005 - 22:29

    Marjolein:

    Heeeey Nienke!!!

    echt super man dat het zo leuk is en zon lekker weer!!! ik heb me net doodgelachen toen je zei dat je veel moest dansen voor die show!!! hahahaha ik begrijp precies hoe je je voelt!
    ik ben echt jaloers dat het daar zon mooi weer is, maar nog maar een paar maandjes en dan zit ik ook op een zonnig eiland!!
    veel plezier daar en ik kijk uit naar je volgende berichtje!!

    besos marjolein

  • 12 December 2005 - 07:54

    Samantha:

    hey nien,
    ik vind het echt super dat je het nu al gezellig enz hebt. Hier in Nl is de zon nergens te bekennen. En ik moet je zeggen ik kan hem eigenlijk wel gebruiken!!!! :) Maar natuurlijk kan ik wel genieten van alle lichtejes die kerst met zich mee brengt.!!!! :) :)
    Ook gezellig natuurlijk. Ik mis je wel!!!!!
    dikke kus

  • 12 December 2005 - 10:17

    Jacky:

    hola quapa!!! leuk om van je te horen! Ik ben echt zoooooo benieuwd! fijn dat je het al zo leuk hebt! ik zie je over een paar weken adios kus

  • 12 December 2005 - 10:35

    Lynn:

    hola cariño! que bueno que es tan divertido en mexico! ik heb ook zooooveel ganas om weg te gaan.. o.p. gaat wel goed, maar het is zoveel en elke keer moet je je hele antwoord uitgebreid uitleggen.. vet irri. maar het valt eigenlijk ook wel mee. hasta pronto! dikke kus

  • 12 December 2005 - 13:35

    Mirjam:

    Hoi hoi,
    Ga je ons danslessen geven als je terug komt, zou leuk zijn.
    Bye bye

  • 12 December 2005 - 13:59

    Noom:

    Wat klinkt dat allemaal geweldig nien!!! echt zooo koel :) heb ook zin in zon, zee en strand...maak er wat moois van!!
    kusjes, nomi

  • 12 December 2005 - 14:27

    Aaf:

    Hoi Nienke,
    Je begrijpt natuurlijk el dat wij alleemaal stinkend jaloers zijn, houd je mond maar over mooie stranden en groene zee, hou ons opde hoogte van je dans carriere!Abrazo, Aaf

  • 12 December 2005 - 20:42

    Riet Nouwens:

    Hallo Nienke,
    Wat een gezellig bericht. Klinkt allemaal reuze. Blijf graag je berichten volgen net als toen je dat jaar in Amerika was.
    Tot een volgende keer.
    Rie

  • 13 December 2005 - 18:08

    Migael:

    hey nienke,

    wat heerlijk voor je zeg al die avonturen,
    dat wordt een lekkere warme kerst voor je!

    in nederland wordt een hele strenge winter verwacht, elfsteden tocht?

    heel veel fun en ik wacht je berichtjes weer af!

    groetjes!

  • 13 December 2005 - 18:52

    Ey Chika:

    ey nie con bai?? leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Ik weet cker dat het steeds beter gaat met je spaans!! zijn t bje leuke collega's daar??
    Hier gaat alles goed, lekker weer ga veel naar het strand enzo haha jij ook denk!!

    heel veel plezier en tot mails!!

    cya An

  • 14 December 2005 - 11:51

    'ben/pap:

    Goed te lezen dat je veilig bent aangekomen in C. Inderdaad, ik heb je nooit echt zien dansen. Maar wie weet.

  • 14 December 2005 - 20:41

    Mama:

    Spreek je nou Spaans op het werk? Hebben ze lekkere tortilla's? Moet je je eigen was doen? 'k heb net jouw laatste was hier gedaan :P

  • 14 December 2005 - 21:45

    Grandmom:

    Enjoyed reading your letter. Chuckled when I read how tall you seem next to the Mexican population and that your bed is too short! Can you extend it by adding a long piece of wood the width of the bed under the mattress. I guess, though that the mattress would still be too short; no?

    Br.r.r.r. It's 14 degrees fahrenheit here in New York today! You are so lucky to be where it's warm! Love, Grandmom

  • 16 December 2005 - 08:52

    Farida:

    Hey girl,

    echt vet man dat jij het zo leuk hebt.
    op mijn stage plek gaat het ook goed.
    ik leer veel, krijg veel tips en het is daar gezellig. (college hotel)

    nou geniet van het weer want hier is het verselijk koud!! bah brrr.
    groetjes en xxxxxxxx

  • 17 December 2005 - 08:02

    Nien!!!!!!:

    Wat is je adres? Hoe moet ik je nou brieven sturen?
    Xxxxxxxxxxx Maartje

  • 18 December 2005 - 20:03

    Jeroentje:

    fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt, je schrijft heerlijke verhalen! leuk om te lezen!! -xxx- jeroentje

  • 20 December 2005 - 18:32

    Suzzz:

    Hey Nien!! Hier even een berichtje uit Oostenrijk! Wat een verhalen schrijf jij toch, mooi zeg! Trouwens ook erg mooi dat sinterklaasgedicht super!!

    Inmiddels is het alweer bijna 10 dagen later dan je berichtje hier, hoe is je Spaans nu? En slaap je wel een beetje dan op dat bedje van je? Ik hoop het wel hoor!

    Hoe gaat het met de Saturday Night Fever show?
    Lukt het een beetje met het danswerk daarvan?

    Nou in ieder geval nog heeeeel veel plezier en succes en hou je taai hè meis!

    Dikke kus Suzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Akumal

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 61828

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: