Met een koffer vol pepernoten opweg naar New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van nienke14 - WaarBenJij.nu Met een koffer vol pepernoten opweg naar New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van nienke14 - WaarBenJij.nu

Met een koffer vol pepernoten opweg naar New York

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

04 December 2005 | Verenigde Staten, New York

Hoi,

Eindelijk was het dan zover, ik mag op reis! De laatste dag in Nederlands was een beetje druk. Inpakken,begravenis en een concert in Utrecht. Geen stress alles is goed gedaan en donderdag ochtend kon ik rustig vertrekken.

De vlucht naar Washington DC ging ontzettend snel. Ik had me jas en schoenen niet eens uitgedaan. De 8 uur vlogen voorbij (wat een woordspeling). Dit komt mede omdat ik volgens mij 2 uur bezig was met een sukodo puzzel waar ik helemaal gek van werd!!! Ik was bijna het vliegtuig uitgesprongen.

Ik moest in Washington door de douane. Altijd een beetje eng in de VS. Maar wat heb ik toch een mazzel met mijn Amerikaanse paspoort. Ik kan zo doorlopen. De veiligheidscontrole was even iets anders. Het leek wel een striptent! Alles moest uit.

De vlucht naar New York was heel speciaal. Ik heb nog nooit zo een lichtzee gezien. GEWELDIG. Ik kan het niet beschrijven, het is een prachtig gezicht. Aangekomen in NY bleek dat mijn bagage nog in Washington stond. BALEN!!! Met me rugzakje zat ik even later in de metro opweg naar me oma.

Moe?? echt niet!!! Het was 20:00uur Amerikaanse tijd (02:00 in NL) Omdat ik toch langs Times Square kom met de metro en ik gaan bagage had besloot ik uittestappen en even te kijken of er wat oud-collega's waren. (op Times Square vertrekken alle bussen van het bedrijf waar ik in de zomer heb gewerkt)

Met stomme verbasing groeten ze me en heb ik even met ze gesproken. Toen toch maar naar huis zodat me oma niet ongerust zou worden.

Toen ik daarna op de metro stond te wachten stond er een ontzettende grote neger op het peron in een kerstmanpak. Doodgewoon op de metro te wachten. Van de andere kant van het peron kwamen er 4 van die ontzettend gezellige dikke tantes die naar de overkant naar de kerstman gilde wat ze graag voor kerst wilde hebben. Alle mensen die nu het person opkwamen begonen de kerstman te groeten en een hand te geven. Dit kan dus alleen maar in New York!!

Gisteren ben ik naar een museum over de Amerikaanse Indians geweest en even langs me oude werk. Ontzettend leuk. Vandaag weer naar twee musea en een rondje door Central Park gelopen. Heel anders zonder bladeren aan de bomen. Vanavond ga ik uit met wat vrienden.

Maandag is het jaarlijkse kersfeest van Grayline. Er komen ongeveer 400 mensen. Ik heb gelukkig me company ID meegenomen dus ik kan zo naar binnen!!! OPEN BAR ;-)

Het is heel erg leuk om weer in New York te zijn. Het is net thuis hier. Ik ben er zo en ik ken alles zo goed, mensen vragen me de weg op straat en ik irriteer me dood aan toeristen. Net Amsterdam dus. Het lijkt alsof ik nooit ben weggeweest. Alleen is het een stuk kouder dan in de zomer!

Gisteren avond liep ik langs een parkje, Bryant Park voor de kenners. Dat is midden in de stand. Het was helemaal verlicht, ijsbaan in het midden en muziek en overal hele hoge gebouwen met allemaal lichtjes. Net een film. GEWELDIG! Ik zou hier toch willen wonen. Het is dan ook een prettig gevoel dat als ik zou willen dat ik hier morgen zou kunnen gidsen op een bus of gewoon door de stad.

Mijn verdere plannen hier; ik moet wat zaken regelen voor mijn gidsen vergunning en ik moet nodig een spijkerbroek kopen.

Woensdag op naar Mexico! Het hotel gaat de 15 dec open dus ik kan nog helpen opbouwen en wennen aan alles voordat het harde werk gaat beginnen.

Ik moet nu snel weg want anders kom ik te laat. We hebben bij de andere kant van de stad afgesproken. Moet nog even bekijken wat de snelste weg daarnaar toe is.

Liefs uit New York,
Nienke

ps. Me koffers zijn de volgende dag aangekomen. Achteraf heel handig dat ik ze niet bij me had. Het is een heel gedoe met de metro! En dan had ik niet nog even me rondje op Times Square kunnen maken!

ps. 2 vanochtend toen ik wakker was, was alles wit!!!!!! Een goede dag om vandaag de kerstboom te bekijken op Rockefeller Center!

  • 04 December 2005 - 08:49

    Migael:

    WOW! is geloof ik het enige woord wat ik hierop kan zeggen, wat een belevenissen zeg! echt super voor je! wij kijken in nederland allemaal weer uit naar de gezellige kerstdagen en nieuwjaar. maar zo'n kerstman op de amsterdamse metro, uuuuh, nee geloof niet dat dat hier zou kunnen. heel veel plezier en tot horens!
    greeeeeetzz

  • 04 December 2005 - 09:09

    Sarah:

    ooohh vet zeg
    Zoals je erover verteld, het is net of ik erbij ben. Maarja, was dat maar waar. Was het nog leuk toen je uit was gegaan?Waar ben je heen geweest?
    Laat je weer wat van je horen als je in mexico bent aangekoemn

    liefs sarah

  • 04 December 2005 - 11:16

    Steffie:

    Wauw man, nu al allemaal leuke dingen meegemaakt:)
    Je gaat het zo te horen erg leuk hebben daar. Hou ons op de hoogte van je spannende avondturen:P
    Zit nu al te wachten op je volgende verhaal:P
    kus:)

  • 04 December 2005 - 14:39

    Lesley!:

    Jeetje! ik wil daar nu ook zijn.. :P Heel veel plezier nog! We spreken elkaar! Kus!

  • 04 December 2005 - 15:28

    Lynn:

    Hey nien! Ik zat al op een berichtje te wachten! echt cool man dat je daar zit, geniet maar lekker.. gisteren uitgeweest met jackass, lag om 7.30 in bed en werd om 15.30 wakker... life goes on in amsterdam! maar nog maar 6 weekies hoor en dan zie ik je weer!! Kus

  • 04 December 2005 - 17:16

    Renee:

    Coooool, tof, super, gaaf ik weet niet wat ik anders moet en kan zeggen. Wat heb je alweer een hoop dingen gezien, meegemaakt en gedaan zeg. Ik ben net meteen foto's gaan zoeken van New York hoe het er nu uitziet en dat was echt te cool. Die mooi versierde kerstbomen, ijsbanen.... IK WIL OOK, haha. Als het aan mij ligt komt dat reisje er ooit nog wel een keertje en als jij mijn persoonlijke gids zou willen zijn.. graag, haha. Meiske nog heeeeel veel plezier. Dikke kus uit het koude Nederland.

  • 05 December 2005 - 08:51

    Zwarte Piet:

    Met zijn beste tabberd aan/
    is Sinterklaas naar de Brouwersgracht gegaan.
    Natuurlijk galmde de muziek/
    uit de ramen van buurvrouw Kiek.
    Veel kleine kinderen stonden te wachten/
    maar Sint had Nienke ook in gedachten.
    Sint z'n bijkantoor in Times Square
    bood uitkomst deze keer.
    Zij stuurden een leuke Santa naar de subway/
    want van Sint krijgt Nienke toch alleen maar heimwee.

  • 05 December 2005 - 17:27

    Mirjam:

    Hoi meis,
    Fijn dat je eindelijk aan je avontuur kan beginnen. Geweldig zo'n Indian Summer helemaal in New York. Als je er ooit gaat wonen in de BIG APPLE kom ik zeker bij je langs.
    x

  • 06 December 2005 - 15:02

    Ben/pap:

    Als ik dit allemaal lees, komen bij mij ook al die beelden van NY weer boven. Inderdaad, het is en blijft een reuze stad. geniet er nog even van en voor morgen een goede vlucht

  • 06 December 2005 - 15:45

    Anna:

    bon dia

    como esta? wow klinkt allemaal super!! eg leuk voor je joh! heel veel plezier en we mailen wel weer

    ayo

    Annechien

  • 08 December 2005 - 17:25

    An:

    Ey Nien

    Hoe is het in Mexico?? al leuke mexicanen gespot?? hoe was ritje met de vreemde mexicaan?? spaans nu al op en top haha

    veel plezier he

    groetjes Annechien

  • 11 December 2005 - 12:45

    Lynn:

    hola mi niña, ¿acostumbres a México ya? espero que vas a pasar muy "padre" ahí, ¡no olvides practicar el español eh! ya sé que todos hablan ingles.. ;) bueno un besote, ¡dentro de 5 semanitas estoy ahí tambien! entonces... nos vemos pronto! mucha suerte con todo, pero tambien que lo disfrutes! dejanos saber como estas ahí.. a menos que no encuentres a un ordenador ;)

  • 14 December 2005 - 21:24

    Grandmom:

    Hi Nien,
    Just read this today and learned that you were in Bryant Park where there was ice-skating when you were here! I had no idea that they froze an area in the park for skaters! If you did tell me about it, it must have slipped my mind...
    Love,
    Grandmom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 61839

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: