Mijn eerste 48 uuur op het zuidelijk halfrond! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van nienke14 - WaarBenJij.nu Mijn eerste 48 uuur op het zuidelijk halfrond! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van nienke14 - WaarBenJij.nu

Mijn eerste 48 uuur op het zuidelijk halfrond!

Door: Nienke

03 Juli 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Hoi allemaal,

Ja!!!! Ik ben er!!! De vluchten gingen beide erg goed. Het was wel lang maar toen we over Brazil vlogen kreeg ik toch wel even een rilling.

Tijdens de vlucht van Madrid naar BA was er een gast die met iedereen een praatje aan het mkaen was waardoor ik in gesprek kwam met het Magdalena, het meisje voor me. Achteraf was die irritante stinkende gast uit Spanje, oh nee Baskenland, geen Spanje heel handig want Magdalena (uit Oostenrijk naar studeert in NL) had een vriendin in BA die om de hoek woont van mijn hostel dus ik kon wel meerijden. HEEL HANDIG!

Mijn hostel is prima. Wel heb ik gemerkt dat hoe cool je bent afhangt van hoe lang je al weg bent en hoe minder zwaar je tas is. Ik ben dus helemaal niet cool.

De volgende dag weer afgesproken met Magdalena want Marijke (die vriendin van haar moet werken) En toen zijn we door de stad gaan lopen. HEEL veel gezien, zelfs zijn we helemaal naar het graf van Evita gelopen.

,s Avonds had het huisgenootje van Marijke een feestje in een of andere bar. Daar hebben we een spoedcursus Argentijns begroeten gekregen.
1. Maak zo veel mogelijk geluid
2. Zoen alles en iedereen zo vaak mogelijk.

Vandaag ben ik met de bus naar Rosario (4uur rijden) geweest. Daar woont luz, mijn huisgenootje uit Mexico. Echt heel erg leuk om haar weer te zien en echt een leuke stad, misschien nog wel leuker dan BA.

Morgen ga ik misschien de rivier over naar de buren. Er is daar een heel leuk dorpje die ik moest bekijken volgens mijn stapelbedgenootjes.

Nu g a ik snel slapen.
Groetjes,
Nienke

ps. Het het kader van mijn onderzoek.... ik heb ooit gelezen dat het water op het zuidelijk halfrond de andere kant het putje instroomt dan op het noordelijk halfrond. Nu ben ik vergeten te kijken toen ik nog in NL was. Zou iemand kunnen kjken? DANKJE!

• 05 Juli 2008 - 06:30

Linda Vanaf PP:

Nienke! Chica, wat heerlijk. Ben nu al zwaar jaloers! Zit op het moment op de PP... Ik wil ook in Argentinie rondstruinen, heerlijk! GENIET! Gr. Linda!

• 05 Juli 2008 - 07:46

Riet:

dag Nienke,
    Helle gezellig dit verslag van je eerste ervaringen. Fijn dat het zo goed gaat.
    Geniet ervan.

• 05 Juli 2008 - 10:40

Jinan:

heyy nien! klinkt sehr chill allemaal zeg! ik heb even voor je gecheckt, het water gaat rechtsom het putje in, tegen de klok in zegmaar. klopt de theorie??
    nou nog veeel plezier en spreek je later, kus!

• 05 Juli 2008 - 10:56

Mirjam :

In Rosario woont m'n gastzusje uit Canada! It's a small world after all. Nou geniet van je tijd en veel plezier met het in putjes kijken naar het water dat wegloopt :P
    Bye x

• 05 Juli 2008 - 12:09

Anneke:

Dus... omdat jij je niet goed voorbereidt, mogen wij in putjes kijken? Dankjewel!

• 05 Juli 2008 - 12:52

Anne:

Heej chick!
    hier is dan me reactie! Alles goed met je? Met mij wel hoor!Ik denk dat ik je zo ff mail ik heb veel te vertellen:P.. Heb je het putje al gechecked? Draait ie echt linksom? Ik heb ook echt zin om op vakantie te gaan:)! Jij vermaakt je gelukkig wel, maargoed ik had ook niets anders verwacht!

Ik mail je snel!

Xx

• 06 Juli 2008 - 21:40

Mama:

Het putje in New York gaat met de klok mee.

Liefs,
    M.

• 10 Juli 2008 - 09:14

Simone:

Hey Nien,

Leuk wat van je te horen. Blij dat het goed met je gaat! Een beetje naar je zin daarzo? Suc6 met alles nog daar!

Kus Simone