"On the left you can see the Empire State " - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van nienke14 - WaarBenJij.nu "On the left you can see the Empire State " - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van nienke14 - WaarBenJij.nu

"On the left you can see the Empire State "

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

29 Juni 2007 | Verenigde Staten, New York

Hoi allemaal,

Vandaag was het zo ver, mijn eerst tour van New York!!

De twee trainingen die ik deze week had gehad waren een beetje anders dan ik me had voorgesteld. We waren met een groepje van ongeveer 5 en gingen met een leeg busje de route af. Af en toe sprak iemand in de groep toe maar meestal waren we gewoon aan het dollen waardoor het leek alsof we op schoolreis waren. Toch werd er van ons verwacht om dit weekend te beginnen.

Het leek wel of ik examen moest doen! In spanning ging in vanochtend naar me werk. Eindelijk gekleed in Grayline uniform. Omdat ik maar twee maanden kan werken ben ik een extra gids. Je kan zelf bepalen wanneer je wilt werken heel erg fijn dus. Ze hebben altijd heel veel mensen nodig dus je komt altijd aan bak.

Ik kwam aan op kantoor en werd vriendelijk begroet door iedereen. Toen kwam de magische zin: “NINKA, Times Square” (zo spreken ze mijn naam uit, Ninka) Pfff daar ging ik dan, whaaaaaaaaaaa

Ik moest een tijdje wachten want er waren wat gidsen voor me. Er was een andere gids waarmee ik een tijdje stond te praten maar die had een heel lang verhaal over hoe hij Nederland had bezocht blablabla, ik was zo zenuwachtig dat ik maar half luisterde.

Toen kreeg ik een bus aangewezen. Mijn chauffeur, George was heel aardig en we gingen van start…. Daar stond ik op een rode dubbeldecker midden in Times Squere met een bus vol toeristen “WELCOME EVERYBODY TO NEW YORK” blehhh was dat mijn stem die uit de speakers knalde? Blijkbaar… en daar gingen we over Times Square, downtown.

De tour ging best redelijk. Alleen was het zo druk op de weg (wanneer niet in New York) Dan wordt het echt moeilijk want je staat stil, en dan moet je maar dingen gaan verzinnen om te vertellen. Er is een deel van de tour waar bijna niks te vertellen is maar gelukkig ging dat nog redelijk voorbij. De tour duurde bijna 4 uur in totaal. Het had nog bijna fataal kunnen aflopen want op het eind stond ik op en werd ik bijna geraakt door een verkeersbord! Gelukkig vloog het 50cm valk langs me heen. Dat was pas eng!

Met een voldaan gevoel en een droge keel sloot ik de tour af. Er kwam een man die zei dat ik veel beter was dan hun vorige gids. Toen ik vertelde dat het mijn eerste tour was gaf hij me gelijk een paar dollars, misschien moet ik dat vaker zeggen!

Ik keek in mijn fooi emmertje en zag een grote groene stapel, $28 fooi voor een eerste keer, niet gek!

Op naar de volgende!!

Groetjes Nienke

  • 30 Juni 2007 - 08:20

    Mama:

    Zo, je hebt de grote sprong gemaakt naar "echie"! Geweldig! Als de bus stilstaat, kun je misschien een praatje maken met de mensen, vragen waarom ze naar New York zijn gekomen?

  • 30 Juni 2007 - 08:20

    Mama:

    Zo, je hebt de grote sprong gemaakt naar "echie"! Geweldig! Als de bus stilstaat, kun je misschien een praatje maken met de mensen, vragen waarom ze naar New York zijn gekomen?

  • 30 Juni 2007 - 08:32

    Stef:

    Nog gefeliciteerd dat je je P in 1 keer hebt gehaald:)
    Toch lijkt het me eng hoor om voor al die mensen een praatje te houden, knap hoor!

    Kus

  • 30 Juni 2007 - 09:07

    Lynn:

    Hey Nienke!! Vet stoer man wat je nou weer aan het doen bent!! Je moet het toch maar allemaal durven... ben trots op je ;-) Groetjes uit NL!!

  • 30 Juni 2007 - 09:12

    Mirjam:

    Hoi hoi,
    Wat spannend allemaal! Scary voices, dead places, killing traffic signs, maar Ninka da guide kan het allemaal aan. Je kunt misschien wat inside tips geven over New York, leuke coffeeshops die niet in de Lonely Planet staan voor als je volgende keer weer stil staat in een "boring" deel van de stad. En vergeet je flesje water niet :P
    Bye bye x

  • 30 Juni 2007 - 09:56

    Anneke:

    Hoi Nienke,
    Leuk hoor, je vakantiebaantje! Jammer dat het "maar" zo kort is, want Tom en ik gaan in september naar New York. Ben jij net weg......
    Veel plezier!!

  • 30 Juni 2007 - 11:33

    Sarah:

    heyyy nien,

    Wat vet!!! Echt zo goed dat je dat gedaan hebt, ik zie je al zo staan daar op die bus. En dat je dan ook meteen te horen krijgt dat je beter bent dan de vorige en alles, dat is toch een dubbel compliment!!!

  • 30 Juni 2007 - 12:15

    Amel:

    HEEEE
    woooow wat lijkt me dat vet zeg.. pff ik denk er serieus elke dag aan dat jij lekker in new york zit, kheb zelfs 3 dagen geleden een droom gehad dat ik naar new york ging om te werken. maar echt een hele rare droom..me moeder en me broertje gingen met me mee om me weg te brengen tot het vliegveld in new york hahha..maar toen wou ik niet meer gingen we weer terug.. en toen we weer op schiphol waren wou ik wel gaan. gingen ze weer met me mee.. het had zown gevoel alsof ik de metro in en uit stapte.. en toen was ik eindelijk in new york.. moest ik bij een kerk zijn.. maar ik voelde me een kabouter want alles was zo groot en ik had een gevoel dat ik in een doolhof zat. voor de rest kan ik me niet meer herinneren.. haha en weetje STATISTIEK ging SUPPER!!! veel succes en plezier.. xxx

  • 30 Juni 2007 - 18:30

    Elisabeth:

    Hoi Nienke, je bent wel een kei. 4 uur over NY volkletsen! Leuk om te lezen hoe je je door die eerste toer hebt heengeslagen.
    Groetjes van Ingrid en Elisabeth

  • 01 Juli 2007 - 15:45

    Ciska:

    living the american dream met zoveel geld hahah....
    ik ben trots op je

  • 01 Juli 2007 - 22:33

    Nick (van ROC!):

    Heeey Nienke!

    Onwijs tof dat je weer in NY bent!
    geniet er maar extra van, omdat je nu 'maar' 2 maanden daar bent!!

    Someday you will meet me in the Big Apple!

    x Nick

  • 04 Juli 2007 - 23:55

    Annechien:

    hey dushi

    gaat goed zo te horen! Nou hier ook hoor! Ik kom mss volgende week naar NYC maar dat laat ik je wel weten!

    Ayo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

New York 2007-2009

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2008

Can I have another one?

30 December 2007

Rare mensen op de bus

09 December 2007

Op naar Nieuw Amsterdam

22 Augustus 2007

This is why Frank say's it twice

20 Juli 2007

Why are there 7 helicopters above us?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 61875

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: