A day in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van nienke14 - WaarBenJij.nu A day in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van nienke14 - WaarBenJij.nu

A day in New York

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

10 Juli 2007 | Verenigde Staten, New York

Hoi allemaal,

Even een kleine up-date. Ik ben ondertussen al ruim een week aan het werk. Het gaat heel erg goed. Ik zal proberen te beschrijven wat een typische werkdag is.

Om iets over 8 gaat de wekker gaat en ik sta op, douche, haar doen, ontbijten etc etc
Rond kwart over 9 vertrek ik van huis en ga richting de subway station op 125th street. Daar pak in de A of de D metro naar Times Square. Ik kom dan rond 9:45uur aan op me werk.

Omdat ik een extra gids ben heb ik geen vaste tours. Soms moet ik dus een tijdje wachten totdat ze extras nodig hebben. Ik ben niet de enige extra. Elke dag zijn er wel 15 ofzo. Het kantoor van Grayline is een oude bioscoop, dus dan zitten we altijd in de oude filmzaal te hangen of kijken we een film over New York of de Simpsons totdat ze ons roepen.

Dit kan soms al na 10min zijn of na 4uur… Het maakt niet uit hoe lang je er zit want je krijg gewoon je uurloon doorbetaald!!! Zoals vandaag zat ik eerst 3 uur te wachten en toen hadden ze me pas nodig.

Een tour duurt ongeveer 3 uur daarna moet je terug langs het kantoor en mag je even een kleine pause en dan maar wachten totdat ze je weer uitzenden. De laatste downtowntour vertrekt om 19uur dus soms zit je daar tot 19:00 zonder dat je een tour doet!

Meestal doe ik twee tours per dag en dan zit ik ruim over de 8 werkuur per dag. Als je meer werkt krijgt 150% per uur uitbetaald dus zo erg is het niet.

Ik heb tot nu toe alleen nog maar downtowntours gedaan en het gaat heel goed. De fooien zijn altijd erg goed. Mijn eerst tour had ik $28 en nu zit ik al rond de $50 per tour. De fooi deel ik met de buschauffer maar des ondanks mag ik niet klagen!!!

Kortom, ik verveel me totaal niet! Het is heel erg leuk om mensen dingen te vertellen/leren over New York. Het leuke vind ik altijd als ik zeg dat ze naar rechts moeten kijken en je dan 50 hoofden gelijk naar rechts ziet draaien… Je hebt zoveel macht als je de mic in je hand hebt, niet te geloven!!!!

Ik ga richting bed, morgen weer een werkdag!

Groetjes uit de Big Apple,

Nienke

  • 10 Juli 2007 - 06:17

    Sarah:

    Zo leuk!!! Je zult vast al heel veel over NY weten. Zijn er mensen die niet geloven dat je in Nederland bent opgegroeid of woont? Wat voor reacties krijg je van mensen op de bus?

    Die hoofden, vet grappig. KUS!!!!

  • 10 Juli 2007 - 06:49

    Anneke:

    Hoi Nien,
    Straks naar werk, eerst even mail checken.....
    Leuk, je bent er weer! Een kort stukje, dus ik heb nog wat tijd om te schrijven.
    Lekker dat ze je wachturen ook doorbetalen, toch?
    Ik ga ervandoor, tot de volgende keer.



  • 10 Juli 2007 - 08:04

    Pamela:

    hey nien!
    ff serieus wie zijn die lekkere gasten waarmee je op de foto staat tegen een muurtje zeg maar hahha ;)
    kuss pam

  • 10 Juli 2007 - 16:31

    Grandmom:

    I can just picture the 50 heads turning at once when you say, "Look to your right"...
    See you later!
    Love,
    Grandmom

  • 10 Juli 2007 - 19:35

    Maartje:

    Wat LIEF dat je aan me denkt zelfs als je in New York zit..!!
    Zet um op Spiderwoman hehe:P
    xxxx

  • 10 Juli 2007 - 21:50

    Mirjam:

    When you look to you're right, you don't see what's on you're left ;P
    Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij films over New York, Discovery Channel docu's of films als Spiderman en independence day?
    Hier is alles nog steeds erg rustig, ben er nog steeds niet uit welke opleiding ik nou wil gaan volgen.
    Ik weet wel dat ik nu al uitkijk naar je volgende verhaaltje :)
    Bye bye x

  • 11 Juli 2007 - 08:54

    Mama:

    Ondertussen probeer ik gids te worden in Amsterdam... met Danny hebben we ontdekt dat er een historische steen ingemetseld is in de Eenhoornsluis, vlakbij onze AH. In de steen is een horizontale streep die precies 2,67689 = 'negen voet 5 duym' ligt boven NAP. De streep geeft aan de vroegere gemiddelde hoogte van vloed in de zomer.

    Groetjes!

  • 12 Juli 2007 - 12:23

    Marjolein:

    Heeeeejjj,
    ik wil al helemaal een tour volgen als jij em doet :) Zou zoiezo wel graag naar New York willen.
    Ik heb BEE herkanst en had een half puntje te weinig. Heeft frencken me gegeven!!!! Dus je bent nog niet van me af met project, tenzij ik in een andere klas kom. Maar ik heb ook me P. Dus nu horen we allebei bij de hapy few.
    Nog heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel plezier in NY en zie je na de vakantie!!!! groeten en kus Marjolein

  • 13 Juli 2007 - 22:46

    Steffie:

    Én, hoe bevalt de macht ;)?

  • 24 Juli 2007 - 02:24

    Annechien:

    dushi

    Alles goed? was zoooo gezellig donderdag! we komen cker weer terug en dan gaan we op een bus mee ok?!

    Ayo en groetjes van jouri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

New York 2007-2009

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2008

Can I have another one?

30 December 2007

Rare mensen op de bus

09 December 2007

Op naar Nieuw Amsterdam

22 Augustus 2007

This is why Frank say's it twice

20 Juli 2007

Why are there 7 helicopters above us?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 61881

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: