Why are there 7 helicopters above us? - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van nienke14 - WaarBenJij.nu Why are there 7 helicopters above us? - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van nienke14 - WaarBenJij.nu

Why are there 7 helicopters above us?

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

20 Juli 2007 | Verenigde Staten, New York

Het was woensdagmiddag mijn vijfde werkdag deze week, vijf voor zes, bijna weekend, bijna weekend. “NINKA, Times Square” NEEEEE!!!! Dit gaat niet gebeuren!!! De tour die ik ‘s ochtends had gedaan was al redelijk slopend omdat het heel slecht weer was. Na heel wat Nederlands gevloek stond ik op en liep ik naar Times Square om de tour te doen.

Met maar 10mensen op mijn bus vertrokken we. Ik deed er alles aan om de tour zo goed mogelijk te maken. Toen we bij 14th street aankwamen had ik nog maar 2 mensen op me bus!!! Als er iets verveeld is, is het een lege bus hebben. Ik deed mijn mic uit en ging naast de mensen zitten en deed een privetour.

Aangekomen bij het vrijheidsbeeld stapte 7 mensen aan boord, gelukkig. Nu had ik teminste iets meer mensen voor de tweede helft van de tour.

Daar gingen we dan richting Times Square. We reden in een goed tempo 1st Avenue over totdat er allemaal politieautos, brandweer, ambulances en nieuwswagens ons passerde. Ik wilde de mensen niet onrustig maken dus ik vertelde ze dat de politie vaak oefening houdt in de zomer (is echt zo)

Voordat ik het wist stonden we MUUR VAST in verkeer. Boven ons circelde 7 helicopters… Ik begon een beetje bang te worden. De mensen op de bus werden onrustig. Geen paniek zaaien, dat is nu mijn taak, gewoon door blijven praten alsof er niks aan de hand is.

Meer politie, meer brandweer met zwaailichten kwamen langs. De helicopters bleven maar boven ons hangen ik wist van gekkigheid niet meer wat ik moest zeggen dus ik vertelde de mensen maar dat je helicoptertours kan doen. (toen ik dit op me werk vertelde lag iedereen op de grond van het lichen) en dat het pas eng wordt in New York als je geen zwaailichten ziet elke 10min etc etc.

Ik ging even naar beneden om me de driver te praten maar die wist ook niet wat er aan de hand was. Terug naar boven naar de mensen en maar proberen door te gaan met de tour.

We gingen een straat is waar we normaal niet rijden. Dat is al helemaal lastig want zodra we van de route afwijken is het lastiger voor mij om dingen te vertellen omdat ik niet overal geweest ben in de stad. Gewoon door praten Nienke, dacht ik. Toen we de bocht naar 3rd avenue maakte zag ik een nachtmerrie voor me. ALLEMAAL VERKEER, ZO VAST als ik weet niet wat. Pfffff dit zou nog lang gaan duren. Ik probeerde door te praten over van alles en nog wat. Ik ging de bus rond om te vragen waar iedereen vandaan kwam, vroeg of iemand een liedje wilde zingen etc etc. Meter voor meter gingen we verder. De mensen op de bus waren na een tijd weer rustiger geworden. Ik zei dat al het verkeer normaal was voor de tijd van de dag. In me achterhoofd bedacht ik allemaal scenarios wat er werkelijk aan de gang kon zijn.

Anderhalf uur later kwamen we aan op Times Square. Ik was KAPOT. De hele tijd had ik gedaan alsof er niks aan de hand was terwijl ik zelf niet eens wist wat er gebeurd was.. Was het weer een aanval? Het was zeker geen oefening, dat wist ik zeker. Aangekomen op Times Square vertelde me collega’s dat het om een explosie ging in een van de pijpen ondergronds. Pfff gelukkig. Maar wat een tour zeg!! Ik ging snel naar huis en keek het journaal om te kijken wat het nou was.

Gelukkig niks ernstig dus maar deze tour zal ik niet snel vergeten!
Desondanks heb ik het heel erg naar me zin. Elke tour begin en sluit ik af met heel veel plezier!

Tot het volgende verhaal.
Nienke

ps mijn mobiele nummer hier is: 001-646-306-5928

  • 20 Juli 2007 - 08:03

    Lesley!:

    Haai Nien!

    Ik zie je al helemaal zitten in de bus! Lachen joh! Nu weet je in ieder geval wat je allemaal kan doen in een rampsenario!
    Veel plezier nog!

    Kus!

  • 20 Juli 2007 - 08:26

    Sarah:

    wow, ik zit je verhaal te lezen net alsof het een boek is. Wat een spanning. Wel heel fijn dat er niks ergs aan de hand was. Ineens gaan er een hoop mensen op vakantie naar NY. Trots kan ik dan vertellen dat ik er al geweest ben, en dat ik een vriendin heb die daar gids is.
    Hihi..liefs sarah

  • 20 Juli 2007 - 15:39

    Sel:

    ahahaaha nien wat een verhaal:D echt leuk om te lezen maar stress voor jou! ahahah je begint en sluit m blij af maar daar tussen in doodstresse?!:P:D Maar goed dat je je vermaakt:D xxxsel

  • 20 Juli 2007 - 20:00

    Lynn:

    vet man, wij hebben het ook op het nieuws gezien en het stond op de voorpagina van alle kranten!! maar echt knap hoe jij je overal altijd weer uit weet te redden!! succes en veel plezier nog daar!! xxx uit kutregenzomer-nl

  • 20 Juli 2007 - 20:37

    Grandmom:

    Just read your "spannend" description of that unforgettable bus tour! Bully for you for thinking up ways of keeping the passengers calm!! The excitement walks off the page!! Love, G.

  • 20 Juli 2007 - 23:36

    Anneke:

    Hoi Nienke,
    Goed gedaan, dat gezelschap rustig gehouden terwijl je zelf totaal niet wist wat er precies aan de hand was. Petje af!

  • 21 Juli 2007 - 18:19

    Stef:

    Over die pijpen hebben ze het hier ook uitgebreid in het nieuws gehad. Lijkt me een enge ervaring.
    Goed dat je zo rustig gebleven bent!
    Veel plezier nog daar!
    xx

  • 22 Juli 2007 - 09:48

    Aaf:

    Hoi Nienke, heb 't erg druk, maar neem toch altijd even de tijd om je verhalen te lezen. Genieten!
    Groetjes

  • 09 Augustus 2007 - 13:40

    Thomas:

    Ha Nienke, veel succes met de volgende touren, en hopelijk wordt het je niet nog moeilijker gemaakt. Veel plezier.

    kus
    Thomas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

New York 2007-2009

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2008

Can I have another one?

30 December 2007

Rare mensen op de bus

09 December 2007

Op naar Nieuw Amsterdam

22 Augustus 2007

This is why Frank say's it twice

20 Juli 2007

Why are there 7 helicopters above us?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 61877

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: