Amsterdam (€) – Londen (£) – New York ($) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van nienke14 - WaarBenJij.nu Amsterdam (€) – Londen (£) – New York ($) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van nienke14 - WaarBenJij.nu

Amsterdam (€) – Londen (£) – New York ($)

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

20 Juni 2007 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi,

Voor de mensen die het nog niet weten, ik heb al mijn tentamen gehaald, me P is binnen! Ik ben gisteren in New York (via Londen) aangekomen.

Jeetje wat een reis zeg! Ik was heel gelukkig toen in me bedje plofte. Het begon maandag al, altijd hectisch dag voor vertrek. Nog even langs de huisarts, boeken weg brengen in Utrecht, afscheid van teamleden en vrienden. Dit had het gevolg dat ik pas rond half 12 ‘s avonds begon met inpakken en rond 01:30 ging in slapen.

Om 04:15 ging de weker alweer. Dit keer was het weer mijn beurt om met mijn koffer op wielen de hele grachtengordel wakker te maken, heerlijk geluid als het jouw koffer is!

Aangekomen op het station was mijn nachtmerrie uitgekomen, alles was nog dicht dus nog even geen kop koffie. Het station was heel erg stil, bijna eng. Ik moest naar spoor 15, het enige spoor zonder roltrap! Je zou toch denken met 15 lege sporen op dit tijdsstip dat ze het iets beter zouden plannen, niet dus!

Op Schiphol aangekomen checkte ik mezelf in en ging door de douane, op zoek naar koffie. De vlucht naar Londen ging heel snel. Aangekomen in Londen pakte in de Underground naar Piccadilly Circus. Daar begon mijn wandeltour.

Ik was om 10uur in de stad. Ik wilde rond 15uur weer richting vliegveld gaan. Voldoende tijd om op stap te gaan. Ik had vooraf al een route gepland waar ik me nog best redelijk aan gehouden heb. Ik liep via the National Galary naar Buckingham Palace, Westminster Abby, Big Ben, Londen Eye, Downing Street, Horse Guards, SOHO en Oxford Street een rondje. Ik had nog een beetje tijd dus toen heb ik nog een rondje door St James park gelopen. Daarna weer op naar het vliegveld.

Rond 19uur stegen we op richting New York. De vlucht was een beetje bumpy maar ging snel voorbij. Daarna de normale gang van zaken. Formulier invullen, pasport laten zien, bagage ophalen etc.

Ik heb ontdekt dat wachten bij een bagageband het slechtste van een mens naar boven haalt. Iedereen begint al na 5min te zuchten als zijn of haar koffer er niet is, mensen duwen andere opzij om een goed plekje te scoren zo dicht mogelijk bij de band, reisgenoten krijgen ruzie om de gekste dingen en omdat je niks te doen hebt kijk je naar andere mensen en ga je die maar lopen afkraken. Toen ik dit eenmaal door had keek ik me ogen uit.

Toen ik EINDELIJK ;-) mijn bagage had pakte ik de metro en was ik om 23:30 bij me oma. Ik had er 24uur en 15min over gedaan. Tijd om te gaan slapen dus!

Groetjes!

  • 20 Juni 2007 - 20:28

    Marjolein:

    Heey Nien!

    Vet is londen he! ben er laatst ook met school geweest, herkende wel een paar dingen waar je ook geweest bent haha.

    Veel plezier in new york, ik blijf je berichtjes lezen!! Leuk om je verhalen te horen hihi.

    Houd ons op de hoogte ;)

    xxx Marjolein (Breda/US/Venlo :P, niet dat je weer de verkeerde voor hebt haha)

  • 20 Juni 2007 - 21:43

    Rosalie:

    Heel veel plezier!!! Leuk om je verhaal te lezen!!! :)

    Veel liefs Rosalie

  • 21 Juni 2007 - 07:19

    Samantha:

    Hoi nien,

    Altijd reizend. Onderweg naar het volgende avontuur. :D..Leuk nienke!! Maar wat een reistijd 24uur en 15min, Dat je wakker hebt kunnen blijven!!!...
    Ik had het je niet nagedaan...

    groetjes sam

  • 21 Juni 2007 - 07:47

    Sell:

    hee niennn

    wat goed dat je echt nog ff dinge hebt gezien in londen:D
    heel veel plezier in ny!!

    xxsel

  • 21 Juni 2007 - 08:36

    Amela:

    HEEE NIEN!

    Echt leuk om je verhalen te lezen. HOUD ONS OP DE HOOGTE. Ik vind het echt leuk voor je. Ik zit hier in holland achter me boeken BLEEEEEH ik kan wel janken,

    Nou heeeeeel veel plezier, zal uiteraard lukken. En ik blijf je verhalen volgen.

    xx

  • 21 Juni 2007 - 08:53

    Simone:

    Hey Nien,

    Wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! Have fun in NY en ik blijf ook je verhalen volgen hoor!

    Dikke x

  • 21 Juni 2007 - 11:20

    Sarah:

    Heel veel plezier daar, doe de groetjes aan je oma.

    Liefs!!!

  • 22 Juni 2007 - 21:33

    Ciska:

    hey meis,
    ik ben stiekum toch wel een beetje jaloers op je hoor...
    Wat een reizen jij allemaal maakt ongelovelijk.
    Ik ga zeker je verhalen volgen, ben erg benieuwd wat je dit keer allemaal mee gaat maken.

    xxx

  • 24 Juni 2007 - 20:58

    Mirjam:

    Hoi hoi,
    London in een notendop! Je hebt behoorlijk wat gezien in zo'n korte tijd, als je volgende keer weer in Londen bent zou je eens naar Camden moeten, just love Camden Town. Wanneer ga je beginnen met je eerste tour?
    Bye x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

New York 2007-2009

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2008

Can I have another one?

30 December 2007

Rare mensen op de bus

09 December 2007

Op naar Nieuw Amsterdam

22 Augustus 2007

This is why Frank say's it twice

20 Juli 2007

Why are there 7 helicopters above us?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 61873

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: