This is why Frank say's it twice - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van nienke14 - WaarBenJij.nu This is why Frank say's it twice - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van nienke14 - WaarBenJij.nu

This is why Frank say's it twice

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

22 Augustus 2007 | Verenigde Staten, New York

Hoi allemaal,

Ik heb al een tijdje niks meer van me laten horen en dit zal ook het laatste bericht zijn uit New York. Over een paar uur is het weer tijd om naar het te gaan.

De laatste weken veel gewerkt, meestal 50 uur per week, zwaar maar super leuk. Een paar weken geleden ben ik begonnen met een tweede soort tour te geven, de nachttour.

De nachttour is mijn favoriet!! Het leuke aan de nachttour is dat het geen hop on hop off systeem is. De mensen blijven 2uur lang op jouw bus en maken de volle ronde. Hierdoor krijg je de kans om echt een tour te maken en is je publiek steeds hetzelfde.

De tweede reden waarom de nachttour zo leuk is omdat het donker is!! We gaan over de Manhattan Brigde en dan is de skyline van New York helemaal verlicht, duizende lichtjes stralen van de wolkenkrabbers, een geweldig gezicht.

Tijdens de nachttours gaan de gidsen ook uit hun dak.. Een deel van de tour is in Brooklyn en daar kom je altijd veel andere tourbussen tegen…. Als je een andere bus tegenkomt is het zaak om de andere bus zo hard mogelijk te laten schikken!!!! De mensen op de bus vinden het geweldig!! We gillen onze longen uit het lijf als er dubbeldecker langs rijdt. GEWELDIG!! Soms denk ik dat ik meer lol heb dan de mensen op de bus!!!

Mijn laatste werkdag was zoals de dagen daarvoor, 1 downtown tour en 1 nachttour. Annechien, een vriendin van het MTRO was in New York met haar ouders en ik had kaartjes geregeld voor mijn laatste tour zodat ik zeker wist dat ik een leuke laatste tour zou hebben. En het was een geweldige laatste tour! De mensen op de bus waren geweldig!!! Het ging allemaal heel snel en ik probeerde er optimal van te genieten. Daar we downtown, 5th avenue, SOHO, Chinatown…. … opweg naar het hoogte punt van de tour, de Manhattan Brigde

Daar gingen we de Manhattan Brigde over, skyline helemaal verlicht, kippenvel van top tot teen. Alle de mensen op de bus waren bezig met foto’s maken en ik genoot even goed. Ik genoot van het uitzicht, van de zomer, alles wat ik gedaan had de afgelopen 10 weken.

Aan alle het goed komt een eind dus toen we de turn van 6th avenue naar 49th street maakte wist ik dat het over was, ik deed mijn laatste good-nightpraatje en drukte het knopje van de mic uit en met een kleine traan in me ogen ging ik de trap af om alle toeristen gedag te zeggen.

Annechien en d’r familie hadden een leuke tijd gehad (en niet alleen zij, de fooienpot was goed gevuld!!) Ik was heel erg blij dat ik eindelijk iemand had kunnen laten zien wat ik nou aan het doen was in New York en hoe leuk het werk is.
We gingen in de Grayline kroeg nog iets drinken en Tommie kwam ook nog even langs… En nu VAKANTIE!!! Ik was meteen na mijn tentamens vertrokken, had me rot geleerd om zo snel mogelijk de tours te kunnen doen en nu lekker 1 weekje vrij.

Ik heb veel dingen bezocht in New York die ik nog nooit gezien had, erg leuk. En natuurlijk wat dollars uitgegeven aangezien mijn dollars in NL niet zoveel waard zijn kon ik lekker uit me dak gaan.

Mijn laatste avond (gisteren) haalde ik Tommie op van werk en gingen we een ijsje eten op Times Square. Even naar het midden van Times Square lopen dacht ik. Ik barste in lachen uit!!! Ik had het niet eens door maar ik zeg altijd tegen de mensen op mijn nachttour: “the best way to end this night is to get an ice-cream and eat it in the middle of Times Square, just feel New York” Dus daar stond ik dan met ijsje en al, wat een zomer!

Een zomer die ik niet snel zal vergeten, eentje die zeker voor herhaling vatbaar is (deze wel ;-) Bedankt voor al jullie leuke reacties en als ik weer op reis ga zal ik weer schrijven!

Groetjes uit New York
Nienke

  • 22 Augustus 2007 - 19:09

    Annechien:

    hey dushi
    Goeie reis en het was echt super samen in NYC!! Die nachtour was idd heel mooi, al die lichtjes enzo....... Eg cool!!
    See ya
    An

  • 22 Augustus 2007 - 20:52

    Mirjam:

    Hoi hoi,
    Weet niet of m'n berichtje van net nou wel of niet geplaatst is, dus we doen gewoon nog een poging. Die late night tour is een tip die ik aan m'n ouders doorgeef (die gaan over twee weken).
    En we moeten snel afspreken om bij te kletsen, De HvA gebouwen liggen bij elkaar in de buurt dus dat moet niet zo moeilijk worden.
    Fijne reis terug en tot snel.
    Bye bye x

  • 23 Augustus 2007 - 02:57

    Anneke:

    Hey Nienke,
    Mirjam hoeft de tip niet meer door te geven hoor. Ik ga de nachttour samen met Tom maken hoor! Is er nog iets wat we beslist niet mogen vergeten?
    Ik hoor het graag van je en tot "ziens" bij je volgende reisverslag!

  • 24 September 2007 - 01:50

    Lotte:

    Ha die Nienke,
    Heb ik toch zo maar even je site gevonden!Leuk om te weten dat het goed met je gaat. Ik denk vaak terug aan onze tijd samen in Akumal. Wie had dat ooit gedacht dat wij dansend op het podium zouden staan! Je weet het als je ooit terug komt naar mexico: mi casa es tu casa! Neem ook eens een kijkje op mijn site www.lottipavarotti.waarbenjij.nu.
    Je krijgt de groetjes van Yonatan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

New York 2007-2009

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2008

Can I have another one?

30 December 2007

Rare mensen op de bus

09 December 2007

Op naar Nieuw Amsterdam

22 Augustus 2007

This is why Frank say's it twice

20 Juli 2007

Why are there 7 helicopters above us?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 61876

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: