Spookziekenhuis - Reisverslag uit Medulin, Kroatië van nienke14 - WaarBenJij.nu Spookziekenhuis - Reisverslag uit Medulin, Kroatië van nienke14 - WaarBenJij.nu

Spookziekenhuis

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

21 Juli 2006 | Kroatië, Medulin

Hey,

Met het paarse reisbegeleidingboek in gedachte en nuchter nadenken ben ik de laatste paar dagen doorgekomen. Wat een gedoe allemaal zeg.

Elke vrijdag hebben we de excursie Shopping in Pula, erg gezellig met bus en al en dan een beetje door het stadje lopen en langs een romeins amphi theater. Erg mooi. Thuis aangekomen gingen we met ze alle eten. Ik was best moe van de dagen ervoor omdat ik echt ALLES zelf moest uitzoeken terwijl er al gewoon gasten waren. Ik werd toch overgehaald om naar de summer club mee te gaan. Het was HEEL erg gezellig tot er wat Kroaten moeilijk begonnen te doen. Ze gingen voor ons zitten en staarde ons alleen maar aan, deden verder niks. IK had en na een tijd genog van en ik stond op en ging bij de mijn groepje jongens staan. Ze liepen achter me aan en begonnen nog meer te stangen. Een van de jongens vroeg of ze even rustig wilde doen. Dat was te veel gevraagd, uit het niets sloeg de Kroat met zijn bierfles Nikitas vol in het gezicht!!!! IK draaide me om als reflex en Jordi kreeg nog een klap van een andere jongen. De andere rende naar de beveiliging die er meteen achter aan ging. Ik keek Nikitas aan, helemaal onder het bloed en zijn voortand was er uit. Er zat ook een behoorlijke snee in zijn lip. Ik ging met hem naar de WC en probeerde het eenbeetje te spoelen maar het was duidelijk dat we naar het ziekenhuis moesten.

Sta je dan.... zaterdag par dagen in Kroatie en helemaal uit het niets gebeurde dit. Nikitas ging even zitten en ik probeerde een Taxi te regelen naar Pula, dat ging nog 1.5 uur duren. 10min later zeiden ze dat er helemaal geen taxi was op zaterdag ochtend 4uur. Ik moest een auto hebben... Ik ging naar de beveiling van de disco en smeekte ze of ze ons wilde brengen. Zij hadden natuurlijk een schuld gevoel en na wat overleg kreeg ik het voorelkaar nadat ik eerst naar de baas van de disco moest om te vragen of die man eerder weg mocht.

Opweg naar het ziekenhuis nog vol ongeloof wat er net gebeurd was, het was zo een onzin, ik stond er de hele tijd bij en mijn jongens deden helemaal niks!!! En nu zat er een bloedende jongen van 20 naast me die misschien een kunsttand moet en voor altijd een litteken heeft, ik werd echt woedend. Maar daar was nu geen tijd voor om na te denken.

Aan gekomen bij de eerste hulp werden we heel vriendelijk ontvangen. NIET DUS!!!!!! Wat een stelletje saggies zeg, ongeloofelijk!

Daarna moesten we naar het hoofdgebouw van het ziekenhuis. Ik zal dit NOOIT meer vergeten. Het was net het oostblok, beetje geel gebouw alsof het al 25jaar leeg
stond. IK wilde de deur open maken maar die was op slot!!!!!! Een ziekenhuis op slot!!!! IK belde aan en er kwam een soort concierge de deur open doen. Het was zo eng! Het licht werd aan gedaan en we moesten even wachten. Daar zaten we met ze drieeen met 6 kikkende knieeen. Het was echt eng. Er liep een dokter langs waarvan ik dacht dat ik net uit het lijkenhuis was opgestaan en daarna mocht Nikitas naar binnen en werd gehecht. Onder tussen was de politie naar het ziekenhuis gekomen en deden we aangifte. Daarna reden we via het politiebureau naar huis opweg naar de tandarts.

Het was ondertussen alweer helemaal licht. De tandarts kwam pas rond 9 uur dus de jongens hebben buiten voor de tandarts een tukje gedaan. IK had ondertussen alles al geregeld met de verzekering enzo. Na ruim 1 uur behandeling kwam hij naar buiten. Tandje zat er weer in maar of de wortels aangroeien in nog de vraag.

Ik bracht ze naar huis en liep daarna terug naar de camping om verslag uit te bregen aan de rest. OM half 2 s middags kon ik eindelijk me ogen dicht doen.

Het heeft de sfeer best goed verpest voor die jongen smaar ook voor me zelf die summer club hoeft niet echt meer zo van mij., Het erge is dat die jongen werken in het ijssalon op de hoek dus ik kom ze bijna elke dag tegen. Ik moet die groep jongens echt tegen houden om geen wraak te nemen maar het zijn goede jongens.

Dit was het hele verhaal maar ik heb nog veel meer mee gemaakt, te weinig tenten, mensen met heimwee, insecten beten, slechte organisatie en nog veel meer maar ik moet nu verder aan het werk!

Tot het volgende verhaal,

Groetjs uit Kroatie!

  • 21 Juli 2006 - 14:27

    Lynn:

    Wauw nienke, wat maak je allemaal mee zeg!! Zo te lezen leer je wel overleven daar... Heel veel succes nog, kus

  • 21 Juli 2006 - 14:32

    Mirjam:

    'Toen ik nog reisleider was...'

    Keep it up girl, good work!!!

  • 21 Juli 2006 - 14:49

    Anneke:

    Jeetjemina.......

  • 21 Juli 2006 - 15:40

    GRANDMOM:

    Ouch! Sounds like a lot of stress--if I understood it all! Too few tents, homesick kids, insect bites, poor organisation.... I didn't quite understand who Nikitas is and why he was hit in the head! Maybe I'll ask Mama to explain... I hope things go better for you!
    Love,

  • 21 Juli 2006 - 15:43

    Maartje:

    Rellllluuh!

  • 21 Juli 2006 - 19:51

    Mama:

    Beterschap aan Nikitas! Volgend jaar moet je maar op zelfverdedigingscursus. Ik hoop dat de voglende verhalen minder griezelig zijn.

  • 21 Juli 2006 - 20:24

    Annechien:

    haha ja idd mir Toen ik nog reisleider was....

    Nien ik ga je waarschuwen hoor als jij dat zinnetje ook steeds gaat gebruiken!!! haha

    Ey heel veel succes daar en natuurlijk ook veel plezier!!

    Ayo

  • 22 Juli 2006 - 09:23

    Isabelle:

    heeel veeel succes:)

  • 22 Juli 2006 - 18:53

    Lesley:

    Hee nien! Wat een verhaal weer!!
    Veel succes nog en miss zo ik je nog wel deze zomer!!
    Xx

  • 22 Juli 2006 - 22:49

    Steffie:

    Jezus, wat een verhaal!!
    Nou, je maakt iig wat mee;)
    Ben benieuwd naar je andere verhalen!
    x steffie

  • 23 Juli 2006 - 21:17

    Sarah:

    hey, nien
    wat een verhaal, hou vol hoor, ik heb respect voor wat je allemaal heb kunnen regelen voor jullie!
    succes liefs sarah

  • 26 Juli 2006 - 15:23

    Nikitas:

    Haha, mooi geschreven. Ach ja, tand groeit hopelijk wel weer aan, dus dat scheelt. We hebben iig wel lol gehad vanaf de klap en verder, wel gelachen hoor!

  • 06 Augustus 2006 - 02:26

    Nikitas:

    Toch nog ff terugkomend op die tand: groeit niet meer aan en heb 21 aug een wortelkanaalbehandeling. Sterft waarschijnlijk af dus en mn andere voortand had k geen last van, maar komt dus omdat die ongevoelig s geworden...Sterft ook waarschijnlijk af, jeuj, 2 nieuwe voortanden...Zal k vast gouden bestellen :P?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kroatië, Medulin

Kroatie

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2006

De laatste week!

01 Augustus 2006

De eerste twee weken waren medisch deze.....

28 Juli 2006

"Toen ik nog reisleider was" (Quote T.Offenberg)

21 Juli 2006

Spookziekenhuis

18 Juli 2006

Nummer

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 61830

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: