Wegdromen op de grote muur - Reisverslag uit Beijing, China van nienke14 - WaarBenJij.nu Wegdromen op de grote muur - Reisverslag uit Beijing, China van nienke14 - WaarBenJij.nu

Wegdromen op de grote muur

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

22 Augustus 2011 | China, Beijing

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer!!! Ik heb weer zoveel te vertellen dat ik nu al weet dat ik de helft ga vergeten. Eerst nog een stukje over Seoul.

Ik zat in een heel erg leuk hostel en heb heel veel leuke mensen ontmoet, maar jullie willen denk ik weten hoe de 24uur in de tempel waren. Nou om eerlijk te zijn weet ik nog steeds niet of ik het nou leuk vond of niet. Zeker wel een hele ervaring. Het was soms net als of ik een gevangenis zat. Iedereen hetzelfde pakje aan, luisteren, bidden, wandeling maken twee aan twee, eten zonder te praten en om 22.00 lichten uit. 04.30 opstaan in stilte en toen kwam het moeilijkste 40min mediteren!!! Je mocht niet bewegen want er liep en monnik met een stok en ander kreeg je een tik. Nou, als ik iets niet kan dat is het in kleedmakerszit zitten. Jeetje ik heb het echt geweten, pijn deed het gewoon. Gelukkig ben ik niet geslagen, maar het duurde echt te lang. De thee ceremonie was wel heel leuk. Een hele ervaring, maar ik was blij dat ik terug mocht naar het hostel.

De volgende dag was het onafhankelijkheids dag. Met Fu (Australie), Shai (VS)en Nicky (Hong Kong) gingen we op pad. We kwamen uit bij een heel groot evenement waar we als VIP werden behandeld. Er waren zoveel mensen, maar omdat we buitenlands waren mochten we helemaal vooraan zitten!!! Sloeg echt nergens op, maar goed, op de TV en maar zwaaien. Er waren allemaal optredens, dansen, lazershow en een toneelstuk over hoe het land zo graag weer 1 land wil worden. Het einde was echt zo iets raars, we wilden terug lopen en alle vrijwilligers, wel 300 mensen denk ik hadden een erehaag gemaakt. En maar klappen en zwaaien naar ons, foto;s we leken wel filmsterren!!! Het was zo raar!!! Hahaha ik kan het nog steeds niet geloven, het was zo maf!!!! Alleen maar omdat we buitenlanders waren haha.

Toen de volgende dag de 16uur durende vaart naar China. Natuurlijk was ik weer helemaal verdwaald in de haven en kwam ik terecht in een wolkbreuk, maar op tijd voor de boot. Het was echt een grote boot, maar alles best oud. Een slechte versie van de Titanic. Ik had natuurlijk het goedkoopste kaartje gekocht... tja..... dit had ik kunnen weten.... 1 lang matras waar ongeveer 25 aziatische vrouwen naast elkaar kunnen liggen (dus 15 Europeesche vrouwen) Hahaha. Ik moest echt lachen in het begin, maar eigenlijk wou ik huilen. Iedereen ging maar liggen/zitten. Ik kon me haast niet omdraaien. Hoe ga ik hier ooit slapen? Gelukkig kwam niet iedereen opdagen dus ging ik ergens liggen waar meer plek was. Echt slapen kon ik niet want ons mega matras was naast de kareoke ruimte dus dat was genieten tot in de avond, NOT!!! Hahaha. Maar eigenlijk was het best te doen allemaal. Weer een goede ervaring.

Aangekomen in China had ik geen idee waar ik was. Ik had een kaartje van Qindao, maar de haven stond er niet op. Een bus gaan zoeken? Nah, voor 1x dan maar een taxi. Nog een beetje kunnen afdwingen en ik stapte in een soort busje met wat anderen. Toen we uitstapte had ik door dat ik veel meer had betaald, dus ik ging verhaal halen. Nou dat had ik beter niet kunnen doen. Ik werd helemaal uitgescholden door de taximeneer. Omstanders keken om en ik had natuurlijk geen idee wat hij precies zei dus toen heb ik hem maar een klootzak genoemd (iets harder dan ik ooit in Nederland zou doen) en toen maar weggelopen. Lekkere binnenkomer.

Het hostel gevonden na een beetje zoeken en gelijk al een beetje een cultuurshock. In Japan en Korea geen vuil te bekennen, mensen netjes. Nou hier is het andere koek. heel veel vuil, spuigen, overgeven, duwen op straat is doodnormaal. Pfff ik moet er wel even aan wennen hoor. De volgende dag had ik een meisje uit Duitsland ontmoet Stefanie en we gingen een beetje plannen maken om verder te reizen.

Met de trein reizen in China is goed, maar ook een nachtmerrie. Het krijgen van een kaartje kan heel moeilijk zijn. Gelukkig had ik snel een kaartje naar Beijing waar ik later Stefanie zou ontmoeten.

In Beijing natuurlijk naar de Verboden Stad geweest (wow, maar heel druk) En natuurlijk naar de muur. GEWELDIG!!!! Echt een droom om daar te mogen staan en er 2 uur over te mogen wandelen. Ik was expres met een tour meegegaan om een speciaal stukje muur te zien waar niet veel toeristen komen. 6 uur in de bus gezeten, maar zeker de moeite waard. Ja een tour... breakfast included: om half 7 's ochtends een McDonald's cola en een hamburger hahahahahaha!! Maar dat kon mijn dag niet verpesten!

Vanavond vertrek ik naar Datong, zoals ik al zei, treinkaartje zijn moeilijk te krijgen. Dus vanavond staan Stefanie en ik van 23:35 tot 06:05 in een trein naar het oosten van China. Meer was er gewoon niet te krijgen!!! Ruim 6 uur lang staan, ben benieuwd!!! De volgende avond gaan we naar Xian, ook met de trein 17uur lang op een houten plank geloof ik. Hahaha ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Het kost echter bijna niks. Voor beide treinkaartje ben ik in totaal nog geen 25euro kwijt. Alleen sta ik denk ik tussen de kippen en de spugende mensen zo. Daarna vertrekken we naar Shanghai!!!

Groetjes,
Nienke

  • 22 Augustus 2011 - 15:05

    Sugabelly:

    Goh...wat een luxe daar zeg ;)
    Gelukkig krijg je er uiteindelijk veel mooie dingen voor terug, waar wij alleen van kunnen dromen idd...
    Heel veel succes met reizen en natuurlijk nog meer plezier met het zien van al dat moois daaro! :)
    Liefs Marieke

  • 22 Augustus 2011 - 16:57

    Sabrina:

    Hahaha lol, echt ongeloofelijk he wat voor een dingen je mee maakt. Succes met je treinreis, klinkt pittig!
    Xxx

  • 23 Augustus 2011 - 15:28

    Marlijn:

    Mijn enige droom...Xian...en???

  • 23 Augustus 2011 - 15:29

    Marlijn:

    Je moet het zo zien: de cultuurshock krijg je gratis bij alle treintickets ;-p

  • 24 Augustus 2011 - 22:24

    Hans En Trudy:

    Nou Nienke, wat heb jij weer veel meegemaakt. Wij zijn net terug uit Slovenië en hebben ook best wel veel van dat land gezien in 2 weken, maar dat kan niet op tegen wat jij allemaal in het verre Azië beleeft. Inderdaad, wat een maffe ervaring op dat evenement op onafhankelijksheidsdag in Zuid Korea. En nu tussen die spugende en rochelende Chinezen; zou niet echt iets voor ons zijn, als het zo erg is zoals jij beschrijft.
    Het beste met je nachtelijke treinreis en nog veel reisplezier.

    O ja, nog hartelijk dank van Lisa voor jouw kaart uit Japan. Groetjes van ons allen.

  • 25 Augustus 2011 - 14:32

    Frits & Alice:

    Wow, wat een verhalen...nauwelijks te bevatten, zoveel beleefd! Kan me goed voorstellen dat de tempel een beproeving was in kleermakerszit. Gelukkig geen stokslagen gekregen. Vermoeiende reis 6 uur lang staan en nog eens 17 uur op een plank...waar haal je de energie vandaan!Gelukkig wordt je wel beloond met prachtige ervaringenen en vreselijk verwend door spugende mensen...luxe pop! Inmiddels foto's gezien van Xian via D. De muur lijkt mij ook fantastisch om te lopen en de Verb.stad is een must. benieuwd nr Shanghai...heel anders natuurlijk! Doei, doei, geniet maar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 61856

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: