Morgen naar New York? Waarom ook niet! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van nienke14 - WaarBenJij.nu Morgen naar New York? Waarom ook niet! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van nienke14 - WaarBenJij.nu

Morgen naar New York? Waarom ook niet!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg

24 Januari 2007 | Verenigde Staten, New York

Het was zondagmiddag 18uur. Ik had net gewerkt in de ArenA en was thuis aangekomen weer snel in me bedje gekropen. Opeens ging de huistelefoon. De enige die dat nummer heeft is me moeder. We bespraken de normale dingen. Ze vroeg of ik nog naar Newcaslte ging. Ik vertelde terleur gesteld dat het niet meer doorging. Waarop ze zei; “anders ga je toch naar New York?”

Opeens was ik weer helemaal wakker. Maar Oma wilde niet dat ik kwam omdat zich echt niet lekker voelde, ik moet over 6 dagen weer naar school en als ik ga dan moet het snel anders is het niet de moeite.

14uur later stond ik op Schiphol. Met haast me koffer ingepakt al me vers gekochte groente en fruit weggegooid (3e week van januari, nu ga ik ECHT gezond eten). Nog vol ongeloof dat ik echt naar NY zou gaan en vandaag nog! Over een paar uur zou ik weer in de rommelige metro zitten, de geur van vette hot dogs op de hoek van de straat, de stad waar ik ander half jaar geleden zo een fantastische tijd had gehad.

Aangekomen in New York werd ik me er weer van bewust hoe geweldig het is om een Amerikaans pasport te hebben. Waar alle mensen met een andere nationaliteit in een enorme rij moeten staan om een foto te laten maken en hun vingerafdrukken af te geven liep ik zo door de douane heen en werd vriendelijk begroet door de American Home Land Security Officer.

Koffer van de band gesleept en opweg naar de metro. Rillend stond ik op de metro te wachten. Het is een lang geleden dat ik in een plek ben geweest waar het zo koud is. Na een winter te hebben overgeslagen kwam dit hard aan. Gelukkig kwam de metro snel.

Zittend in de metro vroeg ik me af welke vorm van entertainment me te wachten stond in deze rit. Elke metrorit in New York gaat niet voorbij zonder een preek voor de daklozen, een voorleesbeurt uit de bijbel, een opstreden van 10jarige breakdancers of een oude man die langs gaat met m&ms of baterijen die hij probeert te verkopen. Dit keer had ik de preek voor de daklozen.

Veel leuker was de “African American” die binnen kwam en die uitgebreid ging vertellen hoe hij zijn leven leeft. Opeens herkende hij een oude vriend van vroeger die naast mij stond, “Yo men, whats up… How you doing… I’aint seen you in while…” Een heel gesprek over hoe ze samen in de gevangenis hadden gezeten was een feit. Wel leuk om naar te luisteren maar ik was blij toen ik bij 125ste straat eruit kon.

Me oma was heel erg blij om me te zien. Ik ging ‘s avonds ook nog snel langs me oom, tante, neefje en nichtje. In bed bedacht ik, ik weet niet eens wat ik wil doen deze week. Toen schoot me iets te binnen, ik ben 21!!! Ik ga morgen bier kopen!!!!!!!!!

Liefs, Nienke

  • 24 Januari 2007 - 15:05

    Mirjam:

    Jammer dat New Castle niet doorging, maar dat ideetje van je moeder maakt alles dan weer goed he. Heel veel plezier deze week. Wil je echt Amerikaans bier kopen?! Weet je het zeker?! Ik zou het inderdaad ook doen, al is het alleen maar om het idee.
    bye bye x

  • 24 Januari 2007 - 15:52

    Sammey:

    hahahha..Ik ga bier kopen!!! Ik kan precies voor me halen hoe je dat zegt en welk gezicht je erbij hebt getrokken, hahahha...:D..Echt leuke dat je naar New York kon. wat maakt het dan uit dat alles zo snel is gebeurd!!! Geniet ervan zou ik zeggen!! :D...

  • 24 Januari 2007 - 16:32

    Sarah:

    wheeehoe, zit ik hier ff jaloers te wezen...
    Oohhh...jij kan nu alsnog die drank inhalen die ik toen na mijn goedgewaagde poging niet kreeg...VET!!!
    Doe de groetjes aan je oma van mij.

    Liefs sarah

  • 24 Januari 2007 - 16:34

    Lynn:

    vet man!!! geniet ervan, ga dit jaar terug naar mex! en hopelijk ook brasil en argentina aandoen! maar eerst lekker vliegen als stewardess! dikke kus en veel plezier nog!! we hebben bijna ijs op de sloten!! niet teveel zuipen he, is ook niet zo gezond ;-)

  • 24 Januari 2007 - 19:44

    Mama:

    Touristische tips: Morris-Jumel Mansion, Dyckman House, the Cloisters. Allemaal in noord Manhattan. Groetjes!

  • 25 Januari 2007 - 01:08

    Grandmom:

    I loved your description of how you got to come here! I AM SO-0-0-0-O VERY HAPPY YOU ARE HERE!!!
    Hugs and XXX,
    Grandmom

  • 25 Januari 2007 - 05:42

    Annechien:

    Hey nien,

    Wow super cool zo'n last minute besluit om naar NYC te gaan! Was je biertje lekker?? hihi

    Veel plezier enne spreek je snel weer

    Kus
    An

  • 25 Januari 2007 - 07:34

    #7 Sellie:

    hee nien!
    ga ik maandag trainen, staan we met zn 6en. IK: Waar is nien?! hoor ikdat je in NY zit!! super leuk nien! echt leuk beschreven ook!
    Maar nien. Zaterdag tegen Stedoco en dan ben je er niet!!!. Ik neem het jou kwalijk als we niet winnen!!:P hahah

    oke tot snel!! en geniet maar daar! en groetjes+beterschap aan je oma!

    xxsel

  • 25 Januari 2007 - 11:10

    Martje:

    Hahaha en ik was er niet om het gezonde voedsel over te nemen:( Ik moet ook echt gezonder gaan eten. Als je terug bent gaan we samen koken ok?! Veel plezier!!!

  • 25 Januari 2007 - 21:10

    Farida :

    Heeey Nienke,

    Te gek hor NY ik mis het heel erg.
    21 jaar en meteen al aan de drank hhhah (drink met mate!)
    xxx
    Bye

  • 25 Januari 2007 - 23:21

    Amela:

    WOOOOOOW
    wat geweldig!!
    HEEEEEEL VEEL PLEZIER,
    maar dat gaat vast lukken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

New York 2007-2009

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2008

Can I have another one?

30 December 2007

Rare mensen op de bus

09 December 2007

Op naar Nieuw Amsterdam

22 Augustus 2007

This is why Frank say's it twice

20 Juli 2007

Why are there 7 helicopters above us?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 61879

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 02 Oktober 2011

Van Tokyo naar Dehli in 10 weken

13 Juli 2009 - 16 Juni 2010

C-H-I-L-E

01 Januari 2007 - 31 December 2009

New York 2007-2009

10 Juni 2009 - 14 Juni 2009

Riga

06 April 2009 - 10 April 2009

Munchen

02 Juli 2008 - 07 Februari 2009

Chili en Argentinie

01 November 2006 - 05 Mei 2007

Mexico

24 Oktober 2006 - 31 Oktober 2006

ROMA

01 Juni 2006 - 30 Augustus 2006

Kroatie

Landen bezocht: