Duitsland zo slecht nog niet - Reisverslag uit München, Duitsland van nienke14 - WaarBenJij.nu Duitsland zo slecht nog niet - Reisverslag uit München, Duitsland van nienke14 - WaarBenJij.nu

Duitsland zo slecht nog niet

Door: Nienke

08 April 2009 | Duitsland, München

Hey allemaal,

HUH, Nienke alweer weg?!?! Ja hoor! Alleen niet zo heel ver weg dit keer. Na 7 weken Nederland vond ik het wel weer genoeg en heb ik voor een hele weinig geld een vlucht naar München geboekt. HUH? Nienke en Duitsland?!?!? Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik Duits niet echt een traktatie vind. Maar aangezien ik Chili wat Duitsers heb leren kennen vond ik toch dat ik maar eens een keertje moest gaan kijken.

München gelegen in Bavaria, ze zeggen dat het heel mooi is.... En nou en of dat het heel erg mooi is! Gelijk bij aankomst vond ik het landschap al mooi. Overal kerken, veel geschiedenis, mooie gebouwen en in de verte de Alpen.

Ik bleef bij Tina slapen, zij heeft ook in Talca gestudeerd, was echt gezellig lekker weer Spaans gesproken en oude foto's gekeken. Ook hebben we veel met Sebastian afgesproken, die hebben tijdens onze reis in Patagonië ontmoet. Een beetje Chili in München..

Het leukste vond ik natuurlijk de Biergarten. De naam zegt het al, een biertuin. Lekker zitten in de zon (was daar ruim 17C) bier in halve of hele liters en genieten maar. Ook het eten daar is heerlijk.

Natuurlijk moest ik nog wel even langs het stadion waar NL in 88 geschiedenis schreef, ik blijf toch een Nederlander ;-) Maar toch zeg ik: Duitsland is zo slecht nog niet!

Groetjes!

• 08 April 2009 - 15:15

Beau:

Jij blijft bezig he :) tis me alleen niet duidelijk tot wanneer je daar bent..

• 08 April 2009 - 15:21

Mirjam:

Hoi hoi,
    Mocht je een keer avontuurlijk willen zijn, ik heb begrepen dat Berlijn ook super is :D.
    X

• 08 April 2009 - 15:45

Migael:

hey nienke,

ben je nu alweer weg? :P
    wel leuk hoor :D

dus je bent er paasmaandag niet bij in utrecht met de 10km? :(

nja, heel veel fun in deutschland!

x

• 08 April 2009 - 16:47

Nienke:

Ik ben weer in Nederland voor de duidelijkheid!!! Ik was er maar 3 dagen. Ik weet dat ik normaal 3 maanden of meer weg ben maar dit keer niet!! Hahhaha

• 08 April 2009 - 22:55

Kurt:

Jippie, zo je je maar nienke dat vooroordelen niet altijd goed zijn ;)

Die Biergarten zie ik ook wel zitten trouwens, want die hebben we niet in D'Dorf. Plus we hebben hier ook niet zo'n mooie voetbalclub. Daarom is het zondag tijd voor Leverkusen-Bremen met alle exchange studenten. Toll!

Veel plezier weer in Amsterdam.

• 10 April 2009 - 01:49

Anneke:

Hoi Nienke,

Als jij het snel kunt, kan ik het ook:
    Veel plezier en welkom thuis.